Facebook dál hledá příležitosti pro umístění reklam a monetizaci svých platforem. Teď našel prostor v jednom ze svých komunikátorů – v aplikaci WhatsApp.
V srpnu Facebook představil reklamy v News Feedu, které uživatele po kliknutí zavedou do chatu ve WhatsAppu. To proto, aby zákazníkům usnadnil zahájit konverzaci s firmou nebo značkou přímo z timeline Facebooku. Ve stejné době spustil také WhatsApp Business API, které bylo „předzvěstí“ toho, že se příští rok začnou reklamy zobrazovat i přímo ve WhatsAppu.
Aplikace WhatsApp, která byla na Facebooku dosud relativně nezávislá, se tak dostala do hledáčku zájmu a je zřejmé, že se z ní stane další reklamní kanál. Facebook uvedl, že reklamy by se tu měly objevit už příští rok.
Je to ostatně logické hned z několika důvodů. Uživatelé tráví na mobilu čím dál víc času. Facebook má výborné zkušenosti s reklamami i ve své druhé komunikační aplikaci, v Messengeru. Kromě toho WhatsApp úspěšně přináší organický engagement, proto byla jen otázka času, kdy se i v tomto prostoru objeví inzerce.
WhatsApp používá přes 1,5 miliardy uživatelů, z toho 450 milionů lidí na něm tráví čas denně. Četné zastoupení tu mají uživatelé mladších věkových kategorií. Nový placement tak může být skvělou příležitostí hlavně pro firmy, které cílí právě na tuto skupinu.
Už dneska je také zřejmé, že tato aplikace bude vyžadovat dobře načasovaný, relevantní a vysoce personalizovaný obsah, podobný autentickým osobním konverzacím, které v rámci ní mezi uživateli probíhají. Pokud budou chtít firmy zaujmout, musí se jejich reklama podobat „chatu“ mezi přáteli.
Facebook začne reklamy ve WhatsAppu teprve testovat. Vybrané firmy budou moci vyzkoušet různé reklamní formáty a vyhodnocovat, které fungují nejlépe.