Sazka vypráví příběhy a buduje komunitu

27. 10. 2015Case studies

Sazka na Facebooku každý den vypráví příběhy a povídá si s komunitou hráčů, kterou vytvořila. Ačkoliv informace o nových výhercích musí ze zákona držet v tajnosti, našla způsob, jak vytvořit celý živý svět a pravidelně zásobovat informacemi své fanoušky. Ti se jí odvděčují vysokým ER a pevným vztahem ke značce.

Abstraktní svět jako hřiště pro příběhy

Nejoblíbenější obsah fanoušků Sazky jsou informace o výhercích. Ty ale mají zatraceně nepříjemný háček: ze zákona nesmíme říct skoro nic, aby informace nevedly k identifikaci výherců. Přesto jsme našli způsob, jak nad pár suchými údaji z tabulky odvyprávět příběh. A fanoušci to milují.

Vytvořili jsme poloabstraktní svět z ilustrovaných situací každodenního života – protože výhra se může přihodit každému. Vyprávění začíná ve vizuálech, které kreslíme Sazce na míru. Co nemůžeme říct v textu, to dohání fantazie v ilustracích. Každý obrázek má přirozený prvek s částkou výhry / výherními čísly / prostorem pro „novinový titulek“.

Jak vytváříme obsah

Na abstraktní svět pak navazuje text, který rozehraje naznačený příběh.

Milionářský účet

Zdroj: https://goo.gl/cQA5TU
Přirozený zásah: 13 401 unikátních uživatelů při 47 134 fanoušcích (ke dni publikace)
Interakce: 218 palců, 2 sdílení (k 16. 10. 2015)

Celý profil jde proti svatému zákonu sociálních sítí: být co nejstručnější. Naopak. Na Sazce se rozkecáváme, stejně jako se rozkecá sousedka, která vám vypráví drb o sousedovi, co teď vyhrál ty milijóny, si to představte, pani Vomáčková! Přidáváme hovorové fráze a pavlačové obraty. Pro příběhy a cílovku fungují perfektně.

Příběhy Sazky – papoušek

Zdroj: https://goo.gl/FTS6UP
Přirozený zásah: 10 506 unikátních uživatelů při 48 021 fanoušcích (ke dni publikace)
Interakce: 317 palců, 11 sdílení

Příběhy Sazky – raneček

Zdroj: https://goo.gl/cglHGY
Přirozený zásah: 12 371 unikátních uživatelů při 46 754 fanoušcích (ke dni publikace)
Interakce: 279 palců, 11 sdílení

Jenom výherci pro komunikaci nestačí

Obsah plánujeme na měsíc dopředu s tím, že milionáře můžeme, ale nemusíme mít, a to max. 2× týdně. Hrajeme si s dalšími relevantními tématy: Jednotlivá čísla, fotky výherních tiketů (velmi oblíbené – lze je totiž naskenovat v mobilní app a ta potvrdí výhru na konkrétním tiketu), články o zahraničních milionářích, vysvětlení méně známých faktů o sázkách… Vše opět v ilustrovaném a hlavně vyprávěcím stylu.

Jiný obsah Sazky – tiket

Zdroj: https://goo.gl/Wx74Sg
Přirozený zásah (tento post byl zcela bez reklamy): 22 418 unikátních uživatelů při 46 068 fanoušcích (ke dni publikace)
Interakce: 254 palců, 16 sdílení

Jiný obsah Sazky – edukace

Zdroj: https://goo.gl/FXBFgi
Přirozený zásah: 7 625 uživatelů při 45 306 fanoušcích (ke dni publikace)
Interakce: 313 palců, 2 sdílení

Nezbytná práce s komunitou

Sazka má násobně vyšší nároky na práci s fanoušky než většina jiných značek. Není totiž z principu lovebrand. Hráči mají spoustu otázek a stále přetrvává nedůvěra zapříčiněná problémy předchozích let. Proto vysvětlujeme a ukazujeme, jak vše probíhá, lidským jazykem seznamujeme hráče s tzv. herním plánem a zveme na osobní účast na losování.

Před pár dny jsme k tomu spustili Instagram zaměřený právě na zákulisí. Spolu s klientem jsme také uspořádali akci pro aktivní fanoušky a pozvali je na speciální večer. Mohli se podívat přímo do studia (to normálně není možné), do trezoru s míčky, do losovacího zákulisí, zeptat se na vše přímo zástupců Sazky a skoro všechno si sami osahat. Plus raut a stand-up komici, aby to mělo šmrnc. ;-)

Večer se Sazkou Večer se Sazkou Večer se Sazkou Večer se Sazkou

Výsledky

Organický zásah vyprávěných příběhů je až polovina celé fanouškovské základny: Při aktuálních 48 tisících fanoušků se dostáváme na 15 – 25 tisíc uživatelů v organickém zásahu, průměrně jsme na 8 tisících uživatelů.

Vyprávěcí příspěvky zasazené do abstraktního světa mají trojnásobné interakce oproti dříve využívaným čistě oznamovacím postům. Příspěvky jsou obvykle promované, ale zhruba každý 80. zasažený uživatel zanechá přímou interakci (palec, komentář, sdílení). Zajímavé je jejich zapojení do příběhů, např. místo kliknutí na Like napíšou fanoušci gratulaci novému milionáři.

Brand má samozřejmě své pravidelné hatery, které ale rychlými reakcemi dokážeme vyrovnávat a jejich rýpnutí pro ostatní uživatele doplňovat relevantními informacemi. Po akci pro fanoušky podíl haterů a uživatelů, kteří se jimi nechali unést, o velký kus klesl.

3 věci, které dokazuje komunikace Sazky na Facebooku

  • Každá značka může vyprávět příběhy – i ta, která zdánlivě žádné nemá, nebo se skrývají v excelech a právních dokumentech.
  • Příběh na sociálních sítích funguje lépe než čistě informační servis.
  • Slabým místům značky se vyplatí jít naproti, proaktivně vysvětlovat a ukázat uživatelům, jak je to doopravdy.
Zamilovala jsem se. Zamilovala jsem se do vyprávění příběhů skrze sociální sítě a zamilovala jsem se do toho, jak je splétáme u nás v BUBBLE. Jako Head of Community Management se starám o to, abyste příspěvky každé ze značek, o něž pečujeme, poznali, i když jim zakryjete logo.

Komentáře