Jak zvýšit návštěvnost lokální technologické konference, o které ví jen hrstka lidí, a udělat z ní event světové třídy? STEP Conference a ROI Hunter daly hlavy dohromady a na Facebooku to rozjely ve velkém. Cíle byly jasné: Lead Generation a Brand Awareness.
Výsledek?
- 90 % rozpočtu investováno do Facebooku
- 3x více účastníků
- 400% nárůst tržeb
Příběh
STEP Conference je největší technologicko-interaktivní a startupová událost na Blízkém Východě, která se každoročně pořádá v Dubaji. Letošní ročník spojil dohromady více než 2 tisíce nadšenců z celého světa, nejnovější trendy, více než 50 mezinárodních speakerů a bezmála 100 regionálních startupů a aktivit. To vše za doprovodu nadějné indie hudby a toho nejlepšího z dubajské eclectic food scény.
Cíl
Cílem STEPu bylo vyrůst z regionálního eventu na prvotřídní světové technologické shromáždění s bohatším a poutavějším obsahem, které by přilákalo více účastníků, startupů i investorů.
Plán zněl tedy jasně: Zvýšit efektivitu targetingu a výkonnost marketingu.
Krok za krokem
Abychom zvýšili povědomí a nastartovali buzz o eventu na Facebooku, využili jsme cílení založené na automatizovaném A/B testování různých publik a optimalizaci kampaně prostřednictvím cílů a automatických pravidel Google Analytics.
Namísto širokosáhlých kampaní založených na zájmech jsme v ROI Hunter nejdříve využili interní databázi STEPu a vytvořili Custom a Lookalike Audiences.
Dalším krokem bylo nastavit metriky pro optimalizaci kampaně, které jsme vytvořili pomocí cílů Google Analytics, jako je čas strávený návštěvníky na webové stránce nebo počet navštívených stránek.
Díky hluboké integraci ROI Hunter s Google Analytics jsme poté tyto cíle využili jako Automatic Rules k nastavení nabídky a rozpočtu kampaně na nepřerušené bázi, čímž jsme uvolnili ruce týmu digitálního marketingu STEPu, který se tak mohl zaměřit na strategičtější aktivity.
Abychom porozuměli vkusu a demografii publika STEPu, otestovali jsme postupně kombinace různých reklamních kreativ a zpráv za pomoci nástroje A/B segmentace, který automaticky třídí stovky reklam a cílí na skupiny založené na pohlaví, věku a jiných kritériích.
Poté co jsme identifikovali segment publika pro nejlepší výkon a umístění reklamy, zaměřili jsme se už jen na investování do těchto formátů. To zaručilo, že se reklamy a sponzorované příspěvky zobrazovaly pouze nejrelevantněji zacílenému publiku, které si pak případně zakoupilo vstupenky a navštívilo event.
Naše řešení
Úspěch
Rozpočet STEPu na inzerci na Facebooku představoval více než 90 % jejich celkového marketingového budgetu. Díky účinnému cílení a remarketingu se nám v roce 2015 podařilo zvýšit účast ze 700 lidí z roku 2014 na více než 2 000 a o 400 % zvýšit tržby ze vstupného. Tato čísla udělala ze STEPu nejrychleji rostoucí technologickou konferenci na Blízkém Východě a jeden z nejslibnějších tech eventů na světě.