STROPS: O 31 % více konverzí a 2x vyšší ROI jen díky Facebook Ads

26. 5. 2016Case studies

E-shop s módou STROPS je slovenský startup, kterému se nedávno otevřely dveře do světa velkého byznysu – v porovnání s konkurencí – neobvyklým způsobem. Zainvestoval totiž pouze do jediného marketingového kanálu a spolehl se výhradně na Facebook Ads.

Co kampaň přinesla?

  • o 31 % více konverzí
  • 2x vyšší ROI
  • o 50 % nižší CPC

Příběh

STROPS je slovenský e-shop zaměřený na módu. Považují se za ambiciózní společnost, která dychtivě zkouší nové věci. Jejich cílem je zpřístupnit módu všem lidem v Evropě. Přestože v současnosti dodávají zboží do 9 evropských zemí, stále mají méně než 50 zaměstnanců. Ví, že jako startup je těžké probojovat se na výsluní a že pokud chcete uspět, musíte dávat lidem produkty s přidanou hodnotou a správně optimalizovat reklamy.

Cíl kampaně

Zajímavostí je, že v rámci kampaně se e-shop soustředil pouze na jediný marketingový kanál. To jim poskytlo dostatek času, aby se na ni pořádně zaměřili. Mohli tak nejprve přemýšlet o lidech, kterým své produkty prodávají, a o jejich potřebách, namísto aby vytrvale trackovali cookies a řešili celou řadu výkonnostních ukazatelů. To se nakonec ukázalo jako krok správným směrem, neboť po pouhých 4 měsících, kdy kampaň běžela, dokázali na e-shop každý den přivést přes 75 000 lidí a jejich počet dodneška stále roste.

Řešení

Protože STROPS nabízí široké spektrum produktů v širokém cenovém rozsahu, rozhodli se vytvořit reklamy pro širokou cílovou skupinu v každé zemi a nechat na uživatelích, zda se rozhodnou nakoupit nebo ne. E-shop nejprve vytvořil kampaň za pomoci nativního nástroje Facebooku – Ads Manageru. To sice nějaký úspěch přineslo, ale bylo prakticky nemožné spravovat celý evropský region bez externí podpory, a to kvůli řadě problémů:

  • Spravovat až 200 kampaní v 7 různých zemích je pro startup nadlidským úkolem.
  • Kvůli nedostatku dat souvisejících s e-commerce nemohli kampaň dostatečně optimalizovat.
  • Proces přípravy kreativy byl příliš náročný a časově vyčerpávající.
  • Neznali příliš dobře reklamní nástroje Facebooku.

Proto se e-shop po určité době rozhodl využít možností platformy ROI Hunter, která patří mezi Facebook Marketing Partners zaměřujících se na reklamu.

„Vybrali jsme si ROI Hunter, protože má s pomocí e-commerce obchodům dlouholeté zkušenosti a protože nám jej doporučil i samotný Facebook.“ – Peter Ciganik, CEO STROPS

Díky tomu e-shop překonal všechny zmíněné překážky a dokázal plně vést kampaň napříč všemi zeměmi. Integrace Google Analytics, kterou ROI Hunter nabízí, poskytla přesná výkonnostní data a vlastní Image Editor ušetřil spoustu času, který předtím strávili úpravami kreativ.

Picture1-1

Takto vypadala kreativa reklam před použitím ROI Hunter a poté.

Hlavní strategie kampaně se zaměřila primárně na akvizici nových zákazníků na Facebooku. Pro kampaň v rámci jediného marketingového nástroje se rozhodli hned z několika důvodů. Samozřejmě můžete rozdělit rozpočet mezi více kanálů, ale pokud tak uděláte, často skončíte s tím, že se publikum bude překrývat napříč celým webem a žádný konkrétní kanál je nedovede k dokončení nákupu.

Bohužel pro marketéry je také těžké sledovat analytiky napříč kanály. Obzvlášť pro startup je velmi důležité, aby statisticky určil silné a slabé stránky. Díky akvizici na Facebooku tak e-shop mohl jednoduše sledovat výsledné transakce na jednom místě a přičítat je konkrétním reklamám.

V průběhu kampaně přišel e-shop s vlastním návodem, který se mu osvědčil:

  • Soustřeďte se na masovou akvizici s menším remarketingovým publikem. Důležité je, aby se nestávalo, že dojde k překrytí akvizičního a remarketingového publika.
  • Zkuste zacílit celé své publikum a přidat akvizici.
  • Inspirujte své publikum – vytvořte reklamy s přidanou hodnotou.

shutterstock_367167305

Zdroj: roihunter.com

Díky datům získaných z Google Analytics se mohl e-shop soustředit pouze na ty efektivní reklamy a podle nich optimalizovat kampaň. Struktura reklam složená ze 4 vrstev udělala v inzerci pořádek a hodila se zejména ve chvíli, kdy kampaň cílila na více regionů zároveň. Automatická pravidla zefektivnila optimalizaci, manuály a online podpora umožnily soustředit se pouze na KPI a grafické šablony zaměřené na cross-selling, up-selling a DPA (Dynamic Product Ads) ušetřily čas a zvýšily ROI.

STROPS se také nedávno rozhodli zapojit remarketingové technologie, ale pouze jako sekundární marketingový nástroj. Zjistili totiž, že remarketing často zastiňuje výsledné konverze a akvizice nových zákazníků je velmi neefektivní. Klíčem k růstu je podle nich totiž akvizice spojená s inspirací. Pokud máte loajální zákazníky, nemusíte je každý den tlačit do dokončení nákupu.

Úspěch

Za pouhé 4 měsíce, po které kampaň na Facebooku běžela, se e-shopu podařilo rozšířit rozesílku zboží do 8 nových zemí. Zaznamenali také 31% nárůst v konverzích a 44% nárůst v počtu transakcí, které měly na svědomí pouze Facebook Ads. ROI byla 2x vyšší a CPC se podařilo snížit o polovinu, přičemž jeho průměrná hodnota byla €0,06 napříč 9 trhy.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře