Uživatelé získají více kontroly nad zobrazením reklam využívajících Custom Audiences

21. 1. 2020Novinky

Uživatelé získají ještě větší kontrolu nad tím, proč se jim zobrazuje daná reklama. Po sérii nástrojů, které jsou již k dispozici, přidává Facebook nový přehled, jakým způsobem daný inzerent vaše data používá. Vy si následně budete moci určit, zda vaše údaje může využít jak pro cílení, tak pro vylučování.

Loni přidal Facebook do nástroje Proč vidím tuto reklamu? několik nových informací. Uživatelé tak lépe rozumí tomu, jak je daná reklama cílená a které třetí strany poskytly jejich data. Spolu s informacemi také získávají stále větší kontrolu nad zobrazováním reklam a mohou se ze seznamu, na který reklama cílí, kdykoliv odhlásit. Rovněž si mohou zvolit, zda uvidí reklamy, z jejichž cílení byli na základě vlastních publik (Custom Audiences) vytvořených ze seznamu kontaktů naopak vyloučeni.

Facebook zkrátka transparentnost cílení reklam stále zvyšuje. Nedávno jsme vás informovali o novinkách u politických reklam a nyní Facebook přidává přehled o tom, kde a jak daný inzerent může použít vaše kontaktní údaje, aby vás zasáhl svojí reklamou. Vy se následně můžete rozhodnout, jestli zůstanete ve všech jeho publikách, pouze v některém, anebo žádném.

Zdroj: Social Media Today

V praxi to znamená, že pokud má inzerent například jeden reklamní účet, pod který spadá více Facebook stránek, vy mu můžete zakázat, aby váš kontakt používal pro těchto více subjektů najednou. Zatímco předtím jste se museli odstranit z každého targetingového seznamu zvlášť, teď se můžete vyloučit ze všech seznamů daného inzerenta najednou, a to na úrovni jeho firemního účtu.

Jedná se o relativně malou funkcionalitu, která ale podle Facebooku slouží důležitému účelu. Kontrola nad tím, jak se s daty uživatelů nakládá a tedy jaké reklamy se jim zobrazují, je pro sociální síť i samotné uživatele klíčové. Novinku Facebook spustí na konci ledna a bude k dispozici pod možností Inzerenti a firmy v Předvolbách pro reklamy.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře