Módní e-shop ZOOT je opravdovým průkopníkem v nových technologiích na českém Facebooku. Za všechno hovoří to, že jako první firma u nás vyzkoušeli sílu Website Custom Audiences, Carousel Ads, DPA a dnes zkouší i technologii Prospecting DPA. A o tom, že se ZOOTu krok do neznáma vyplatil, svědčí i jejich uvedení do síně slávy na Facebook for Business.
ZOOT ve své kampani v prosinci 2013 totiž zasáhl správné zákazníky vskutku stylově. Jak to zvládl? Celkem bez námahy pomocí Custom Audience a Lookalike Audience.
- 5,9x návratnost investice
- 10 % cost of sale
- 3x konverze versus Google via multi-touch attribution
Příběh: digitální vkus v oblékání
ZOOT se řadí mezi prvotřídní e-shopy s módou v České republice. O jeho kvalitě hovoří i míra spokojenosti zákazníků 9,5/10 a doručitelnost z 99,9 %. S těmito čísly s přehledem válcuje veškerou konkurenci. Prozákaznický přístup ZOOTu kombinuje výhody online a offline prodeje prostřednictvím cílení na relevantní zákazníky a budování sítě obchodů „Try & Buy“.
Cíl: čtyřka je magické číslo
Když ZOOT odstartoval kampaň, měl jasnou představu o tom, co je měřítkem úspěchu:
„Naše aktivita musí přivést 4krát více, než je naše investice,“ říká CEO Ladislav Trpák.
To znamenalo dva nezbytné faktory kampaně: výkonnost a efektivitu. Jak ale ZOOT mohl získat tak ohromné množství návštěvníků i požadovanou návratnost investice? Použitím síly facebookových nástrojů pro cílení.
„Když chcete uspět v businessu na Facebooku, musíte ho použít chytře – nejen pro remarketing, ale i pomocí Lookalike Audience, které vám najdou nové potenciální zákazníky a zajistí traffic. Dokonce můžete dosáhnout ještě lepších výsledků než za pomoci Googlu.“ – Karel Tlusťák, CEO Business Factory
Řešení: zákazníkovi na míru
Aby ZOOT zasáhl relevantní zákazníky pomocí relevantních sdělení, použil cílení na Custom Audience a Lookalike Audience.
„Custom Audience nám říká, která kategorie produktů je navštěvovaná kým,“ říká Karel Tlusťák, CEO Business Factory, jednoho z Facebook Marketing Partners. „To znamená, že můžeme dedukovat, který produkt má větší pravděpodobnost úspěchu, a víme tedy, co propagovat.“
Tým ZOOTu pak poskládal Lookalike Audience složené z lidí vykazujících podobné charakteristiky jako zákazníci na Facebooku, kteří navštívili jejich webové stránky, a buď něco koupili, nebo si je jen prohlíželi. „Takže nejen že používáme remarketing na původní návštěvníky, ale ještě navíc přivádíme návštěvníky, kteří jsou jim podobní,“ vysvětluje Tlusťák.
Business Factory nakonec propojila facebookový reklamní účet ZOOTu s nástrojem ROI Hunter, který automaticky vytváří varianty reklam pro News Feed, v rámci nichž vyhodnotí ty s nejlepším výkonem a potlačí ty nejméně úspěšné.
„Reklamy v News Feed jsou ovšem mnohem víc než pouhé obrázky produktů,“ říká Tlusťák. „Je to něco, s čím lidé mohou být v interakci. Když jde o News Feed, zaměřujeme se více na engagement.“
Využité produkty
- Reklama (Ads)
- Desktop News Feed
- Conversion Tracking
- Customer Audience
- Lookalike Audience
Úspěch: stylové dosažení cíle
Díky chytrému využití Custom Audience a Lookalike Audience splnil ZOOT svůj cíl. Výsledek s 10 % cost of sale a 5,9násobnou návratností investice stál za to. A pokud do měření zapojíme i conversion pixel, čísla jsou ještě lepší. Tracking conversion v této podobě pomohla ZOOTu dosáhnout neuvěřitelné 10násobné návratnosti investice.
Business Factory navíc provedla hlubší průzkum a nahlédla za last-click a multi-touch attribution. „Co je docela zajímavé, je srovnání mezi Facebookem a Googlem,“ říký Tlusťák. „Jsou podobné, co se týče last-touch, ale když se podíváme na assisted conversions, Facebook je mnohem efektivnější – dokonce i s nízkým trafficem. Assisted conversion byly 3krát vyšší než v Googlu.“