Business Manager je nástroj Facebooku určený firmám i menším inzerentům. Díky němu získáte lepší přehled o spravovaných stránkách a reklamních účtech. Přijde vhod i ve chvíli, kdy se na správě účtů podílí více lidí. Založení Business Manageru vám rozhodně ulehčí práci.
V čem jsou tedy jeho největší výhody?
- Snazší správa více reklamních účtů najednou.
- Když pořebujete, aby k reklamnímu účtu nebo firemní stránce mělo přístup více lidí. Z toho pak plyne, že máte lepší přehled o tom, který z kolegů má jaké přístupy.
- Můžete snadno přidávat ostatní kolegy ke spravovaným stránkám bez nutnosti být s nimi propojeni přes osobní účet.
- Nemusíte si vytvářet falešné profily speciálně pro správu reklam. Do Business Manageru se přihlašujete přes svůj osobní, vaši spolupracovníci však uvidí pouze vaše jméno, e-mail a přidělené stránky. Nic z vašeho osobního profilu se do Business Manageru nepromítne.
- Bez Business Manageru nevytvoříte dynamické reklamy. Potřebujete jej k nahrání feedu.
Takže důvodů k přechodu do Business Manageru je spousty a založení je jen otázka několika minut. Při přesměrování do Business Manageru s nemusíte bát, že by snad vaše reklamy přestaly běžet nebo že by některý ze stávajících správců ztratil přístupy.
Pracujete pro klienta? Ten by si měl vytvořit Business Manager sám a pak vás přidělit ke správě jeho stránky (reklamního účtu apod.). Sami mu Business Manager nevytvářejte. Více o spolupráci mezi agenturami a klienty v Business Manageru zde.
Nezapomeňte, že jak si jednou Business Manager vytvoříte, už nemůžete přejít zpátky.
Jak na to
Přihlaste se na svůj osobní Facebook účet a pokračujte přes tento link.
Po stisknutí tlačítka Začínáme se dostanete k prvnímu kroku. Tady jen pokračujte přes tlačítko Další.
Pokud nejste vývojář nebo agentura, vyberte možnost Inzerent a doplňte ostatní údaje.
Vyplňte Název vaší firmy, tak bude váš Business Manager pojmenován. Je čistě na vás, jaký název zvolíte, slouží k vaší lepší orientaci, když spravujete více účtů. Jako Primární stránku nastavte tu, kterou spravujete nejčastěji. Hlavní stránku můžete kdykoliv změnit.
Zadejte jméno a příjmení, nemusí se shodovat s vaším osobním profilem. Tyto údaje uvidí jen vaši kolegové v Business Manageru.
A je hotovo, Business Manager máte založený.
Jak přidáte kolegy?
Na levé straně v Nastavení firmy klikněte na Lidé. Vyplňte detaily a zvolte oprávnění. Pro každého člověka si volíte, k čemu bude mít přístup a práva.
Jak přidáte/ vytvoříte reklamní účet?
Na levé straně přes Nastavení firmy kliknete na Účty pro reklamu. Nahoře tlačítkem Přidat nový účet pro reklamu můžete přiřadit své stávající účty nebo vytvořit úplně nový.
Stejný postup je i při tvorbě nové či přiřazení stávající stránky:
Spravujete reklamy klientovi?
Budete potřebovat přístup k jeho stránce (nebo účtu pro reklamu). Najeďte si na Požádat o přístup a vyberte, o co žádáte.
Pokud jde o správu stránky, jen vyplníte její název a přístupy, které budete potřebovat.
Pokud žádáte přístup k reklamnímu účtu, zobrazí se vám následující postup a vaše číslo.
Vlastník účtu pak půjde přes Účty pro reklamu, vybere požadovaný účet a klikne na Přiřadit partnera. Vyskočí tabulka s požadavkem na zadání ID čísla a je hotovo. Partner přiřazený účet uvidí u sebe.
Můžete mít více Business Managerů?
Pokud například jako samostatná osoba máte více klientů a každý má svůj Business Manager, po přihlášení si budete takto vybírat, na kterém účtu se chystáte pracovat:
Klienty požádáte, aby vás přidali a přiřadili vám potřebnou roli. Více Business Managerů si můžete vytvořit také sami.
V čem je výhoda více Business Managerů pro firmy?
- ve chvíli, kdy operujete na více trzích (rozdílné měny apod.)
- obchod na několika místech vyžadující samostatnou fakturaci
Jak další Business Manager založíte? Snadno pod tímto odkazem.
Práva
Business Manager by měl zakládat nejlépe majitel firmy. Admin bude mít tak přístup ke všem účtům a stránkám a také možnost rozhodovat o přiřazení.
Pro lepší přehled o jednotlivých rolích
Role pro stránku:
Role podniku:
Role pro reklamní účet:
Další časté dotazy najdete v nápovědě Facebooku.