Blíží se konec roku, a tak různí odborníci opět přicházejí s předpověďmi, jak to bude vypadat na sociálních sítích v příštím roce. Podívejte se, které trendy předpokládá na Facebooku a Instagramu magazín Social Media Today.
Více příspěvků doporučovaných umělou inteligencí
Očekává se, že do feedu Facebooku bude pronikat stále více obsahu od stránek a lidí, které nesledujete. Podle odhadů bude tento obsah tvořit až 40 % feedu. Tento trend vychází ze zkušeností, že zobrazování toho nejlepšího obsahu přináší větší zapojení.
Pro značky a tvůrce to může znamenat nové příležitosti, protože algoritmy Facebooku se budou snažit zobrazit vaše nejúspěšnější příspěvky ještě většímu počtu lidí, a to i mimo vaše současné publikum.
Rodina a přátelé
Následkem výše zmíněného by ale mohlo být to, že se Facebook bude snažit najít způsob, jak více zvýraznit příspěvky od rodiny a přátel, které byly vždy základem aplikace. Podle Mety se nyní většina zapojení odehrává v přímých zprávách. Lidé totiž najdou zábavný obsah ve feedu a poté jej sdílejí se svými blízkými v soukromých chatech.
Facebook má už dnes alternativní kanály příspěvků – v červenci zavedl záložky Domů a Feeds (Feeds je místo, kde najdete příspěvky od přátel). V roce 2023 by pak mohl zobrazovat nejnovější příspěvky od přátel a rodiny na začátku hlavního feedu s tím, že na konci vás upozorní, že jste viděli již všechny klíčové aktualizace.
Integrace avatarů
Meta chce uživatele nadchnout pro metaverse a jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je integrovat své digitální avatary na více míst v aplikaci.
Meta tak bude v roce 2023 ještě více podporovat používání avatarů jako formy digitální identity a podněcovat k tomu, aby se do toho zapojilo více lidí. Rozšíří se také možnosti sponzorovaných předmětů pro avatary, tematických kostýmů, nových způsobů propojení a zapojení v rámci digitálního prostoru.
Dá se tedy očekávat, že Meta začne prosazovat avatary jako klíčový způsob propojení a zapojení, od videochatů přes příspěvky, aktualizace stavu až do samotného metaverza.
Reklamy Click-to-Message
Vzhledem k tomu, že přímé zprávy hlásí stále větší engagement, bude se Meta v příštím roce snažit přijít s dalšími nástroji, které firmám pomohou tento posun využít. Meta nedávno upozornila na nárůst reklam Click-to-Message, a to jak pro Messenger, tak pro WhatsApp. Marketéři by tak měli očekávat, že se objeví ještě větší množství reklam v této oblasti.
Příspěvky z virtuální reality
Dalším způsobem, jak bude Meta propagovat svůj posun k metaverzu, budou příspěvky a Reels z virtuální reality. Lze očekávat, že Meta poskytne nové možnosti sdílení z VR, včetně videochatů a možností přímého odesílání příspěvků, které budou fungovat tak, aby ukázaly, co lidé dělají a co vám v prostoru VR může chybět.
Zážitky s rozšířenou realitou
Meta se také bude snažit zvýšit povědomí o možnostech rozšířené reality. Ve fázi vývoje jsou momentálně brýle pro AR, které nabídnou řadu nových funkcí a zážitků v aplikacích. Už nyní má Meta zavedený dodavatelský řetězec produktů pro brýle Ray Ban Stories. Uvedeny na trh budou pravděpodobně v druhé polovině příštího roku či v roce 2024.
Více obsahu doporučeného umělou inteligencí + více Reels
Stejně jako Facebook se i Instagram přiklání k doporučování obsah pomocí umělé inteligence. Cílem je opět maximalizace zapojení uživatelů. Instagram chce vyzdvihnout především tvůrce, jejichž příspěvkům chce dát prioritu.
Na více místech aplikace by se také měla objevovat videa Reels, neboť jsou momentálně nejrychleji rostoucím formátem obsahu. Instagram by se měl také vrátit k testování full-screen feedu, a to u vybraných uživatelů, kteří se nejčastěji zapojují do Reels a Stories.
Integrace další úrovně
Meta chce díky kreativnějšímu duchu Instagramu a spojení s tvůrci vytvořit jakýsi most mezi současným stavem a metaverzem. S ohledem na to se dá očekávat, že Instagram přidá nové formy tvorby obsahu, včetně příspěvků v AR a 3D, další integraci umění NFT a další nové formáty obsahu, které lze v aplikaci prezentovat.
Mezi novými nástroji pro tvorbu najdeme například GIFy generované z živých fotografií, a také integraci nástrojů pro tvorbu 3D z platformy Spark AR přímo do samotného Instagramu.
Rozšířená realita a další interaktivní reklamy
Instagram se také podle všeho zaměří na reklamy AR a další interaktivní a vylepšené formáty kampaní, které uživatele zaujmou zcela novým způsobem.
Nakupování v reálném čase
Instagram rovněž stále experimentuje s živým nakupováním, které slaví na některých jiných trzích velký úspěch. Očekává se, že v určité fázi se Instagram v této oblasti více prosadí, možná prostřednictvím nové záložky v aplikaci, která bude otevírat celoobrazovkový, neustále zapnutý kanál s živým nákupním obsahem. Novinky o live nakupování na Instagramu můžeme patrně čekat na začátku roku 2023.