12 zajímavostí z Instagram marketingu, které byste měli znát

25. 7. 2019Novinky

Nedávno jsme vám přinesli TOP 9 nejzajímavějších statistik z Facebook marketingu, tentokrát se zaměříme na Instagram. Ze světových médií a průzkumů, které se věnují Instagram marketingu, jsme vybrali dvanáctku největších statistických zajímavostí, které by měl každý marketér dostat pod kůži.

1. Aktivní uživatelé

Instagram používá více než miliarda lidí po celém světě každý měsíc. Každý den ho pak sleduje přes 500 milionů uživatelů. 22 % uživatelů se na Instagram přihlásí nejméně jednou denně, 38 % pak víckrát za den. Instagram využívá 25 % majitelů smartphonů. V České republice používá Instagram zhruba 2,3 milionu lidí.

Zdroj: Statista, Hootsuite, Instagram

2. Síla Instagramu

Instagram je druhou sociální sítí s největším engagementem uživatelů. Na první místě stojí jeho bratr Facebook.

Zdroj: Emarketer

3. Mladí uživatelé

Mladí dospělí i teenageři milují Instagram. Je to silně zastoupené publikum. Z miliardy uživatelů instagramové aplikace jich je 71 % mladších 35 let a 72 % v pubertálním věku. 34 % uživatelů patří do skupiny mileniálů. Zastoupení žen a mužů na Instagramu vychází na remízu. V Česku je 44 % uživatelům Instagramu více než 16 let a 85 % uživatelů je ve věku mezi 16 a 24 lety. Tato skupina také používá Instagram častěji než Facebook.

Zdroj: Statista, Hootsuite, Kantar

4. Strávený čas

Lidé věnují prohlížením sociálních sítí stále více času. Na Instagramu tráví v průměru 53 minut denně. Facebook si vede ještě o něco lépe. Tady lidé stráví 58 minut každý den. Uživatelé starší 25 let tráví na Instagramu 24 minut denně – zejména díky Instagram Stories.

Zdroj: Recode

5. Firmy na Instagramu

Už dávno neplatí, že „obrázková“ sociální síť patří fotkám kočiček a latté artu. Instagram používá jako marketingovou platformu 25 milionů business profilů. Každý měsíc tu inzerují 2 miliony společností.

Zdroj: Mention, Hootsuite

6. Dopad Instagramu na značky

Instagram je důležité místo pro inspiraci a objevování. Až 83 % uživatelů Instagramu tvrdí, že hledají a nacházejí nové produkty a služby právě na této platformě.  75 % uživatelů pak provede nějakou akci, jako například navštíví webovou stránku poté, co zhlédli příspěvek firmy. 

Zdroj: Facebook, Hootsuite

7. Instagram Stories

„Příběhy prodávají“ je staré známé marketingové pravidlo. A tak není divu, že bezmála 500 milionů instagramových účtů používá Instagram Stories každý den. Třetina nejsledovanějších příběhů přitom patří firmám.

Zdroj: Instagram

8. Sledování značek

O tom, že firmy mají na Instagramu své místo, svědčí i tato statistika. Až 80 % uživatelů totiž sleduje na Instagramu alespoň jednu firmu.

Zdroj: Hootsuite

9. Míra zaujetí

Engagement na Instagramu byste jako marketéři rozhodně neměli podceňovat. Instagram totiž dokáže generovat 4x více interakcí než Facebook. Denně tu vznikne 95 milionů postů a „lajkne“ se 4,2 miliardy příspěvků.

Zdroj: Socialbakers

10. Nakupování

Instagram má silný dopad na nákupní cestu svých uživatelů. V případě 80 % lidí totiž pomůže s rozhodováním, jestli si daný produkt nebo službu koupit. 70 % uživatelů Instagramu také tvrdí, že spíše nakupují (a nákup i dokončí) přes mobil.

Zdroj: Facebook

11. Ad spend

Zajímavé také je, že Ad spend na Instagram Stories roste rychleji než v rámci reklam na Instagram feedu.

Zdroj: Kenshoo 

12. Reklamy Instagram vs. Facebook

Zatímco inzerce na Instagramu má rychlejší nárůst, Facebook stále vlastní největší podíl dolarů z reklamy. Firmy, které inzerují na obou platformách, věnují 40-50 % celkového rozpočtu do Instagramu.

Zdroj: Kenshoo

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře