TOP 9 nejzajímavějších statistik z Facebook marketingu

31. 5. 2019Návody

Magazín Social Media Today připravil kompilaci těch nejzajímavějších statistik týkajících se marketingu na Facebooku v roce 2019. Například 93 % inzerentů, kteří spouští kampaně na sociálních sítích, využívá Facebook reklamy. Podívejte se, jak to v naší branži vypadá i po jiných stránkách a co si z toho můžete odnést.

1. 39 % uživatelů tvrdí, že sledují Facebook stránky, protože chtějí získat speciální nabídky

Motivujte své fanoušky nebo cílové publikum svých reklam a nadělte jim exkluzivní nabídku za to, že vám dají like nebo okomentují příspěvek. Tahle strategie dobře funguje u velkých i malých firem.

Zdroj: Kentico

2. Průměrný organický dosah příspěvku je 6,4 % z celkového počtu fanoušků

O tomto tématu koluje spousta mýtů a polopravd. Někteří zlí jazykové tvrdí, že organický dosah obsahu nepřesáhne 2 % lidí, kteří vaši stránku sledují. Pravdou ale je, že vaše příspěvky osloví kolem 6,4 % vašich fanoušků. Vysoký počet likes na stránce je sice důležitý, ale nezapomeňte, že fanoušci za vás vaši práci neodvedou. Je potřeba vytvářet posty, které podněcují engagement, bez ohledu na to, kolik fanoušků máte.

Zdroj: We Are Social

3. 47 % uživatelů si vaši Facebook stránku prohlíží přes mobilní aplikaci

To znamená, že skoro polovina všech uživatelů Facebooku vidí vaše reklamy na telefonu. Je také známo, že milovníci mobilní aplikace jsou i častějšími uživateli sociální sítě. Facebook mají totiž po ruce 24/7. Co to pro vás znamená? Váš obsah musí být optimalizovaný pro mobilní zařízení. Ujistěte se, že vaše cílové stránky, na které přivádíte lidi z reklamy, jsou optimalizované. Publikujte vertikální fotky a videa. Dlouhé textové příspěvky naformátujte tak, aby se snadno četli i na mobilu. Omezte tlačítko „Číst více“.

Zdroj: VentureBeat

4. Nejefektivnější délka titulku reklamy jsou 4 slova, u popisku 15 slov

Reklamy s titulkem o 4 slovech a popiskem o 15 slovech jsou pro uživatele nejstravitelnější. Pokud díky tomu nastartujete jejich zvědavost a takzvaný pocit FOMO (strach, že uživateli něco unikne), ještě lépe. I tady ale platí – všeho s mírou. Jde vám přece o vysoké CTR.

Zdroj: Smart Insights

5. Videa s automatickým přehráváním zvuku otravuje 80 % uživatelů

Většina z nás scroluje facebookovým feedem na veřejnosti – v tramvaji, v práci, ve frontě v obchodě. A každým zvukem, který vyjde z vašeho telefonu, si vysloužíte nepříjemné pohledy ostatních. Inzerenti si to uvědomují a spouští reklamy bez zvuku. A protože většina lidí u vašich video reklam zvuk nespustí vůbec, je potřeba do spotu zahrnout relevantní titulky a vizuálně zaujmout.

Zdroj: Facebook

6. Videa s titulky zvyšují čas sledování o 12 %

Videa, jejichž součástí jsou titulky, umí lépe zaujmout a déle udržet pozornost diváků. Díky titulkům totiž mohou sledovat vaše video, ať jsou kdekoliv.

Zdroj: Facebook

7. Video reklama má 3 vteřiny na to, aby zachytila pozornost

Jen 3 sekundy – zní to jako nic, ale pro video reklamy je tento zlomek času skutečně klíčový. První 3 vteřiny totiž rozhodnou o tom, jestli se uživatel na vaše video podívá, nebo ne. Vzbuďte v tomto čase zvědavost, navnaďte uživatele, aby chtěl sledovat dál.

Zdroj: Facebook

8. Kratší příspěvky mají o 23 % více interakcí než delší příspěvky

Krátce a zajímavě. To je poučka, kterou by měl mít na mysli každý správce Facebook stránek. Znovu tu platí, že vaše publikum rádo konzumuje obsah na sociálních sítích za pochodu, takže musíte zachytit jeho pozornost opravdu rychle.

Zdroj: Buffer

9. Video příspěvky se sdílí více než ostatní typy postů

To je další dobrý důvod, proč do Facebook marketing strategie začlenit video obsah. Průměrná míra počtu sdílení videí se pohybuje kolem 89,5 sdílení.

Zdroj: Mari Smith

Facebook nabízí spoustu marketingových příležitostí. Zároveň však představuje výzvu, jak se s těmito příležitostmi poprat. Tyto statistiky vám mohou dát ten správný směr.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře