Je videoobsah součástí vašeho předvánočního marketingového mixu? Měl by být, protože video je druh obsahu s největším výkonem napříč všemi sociálními sítěmi. Facebook k tomu zveřejnil tři nové tipy a jeden bonusový, které byste měli v tomto důležitém období zvážit.
1. Přidejte 3-5sekundový trailer, abyste vzbudili zájem
První 3 až 10 vteřin jsou nejdůležitější. Proto Facebook radí, abyste na začátek videa vložili krátkou upoutávku či úryvek. Díky tomu více zaujmete pozornost a zvýšíte šanci, že diváci u videa setrvají.
V Creator Studiu si také můžete zjistit, kdy vaši diváci od videa odcházejí, a tomu přizpůsobit další kreativu. Klikněte na vybrané video v Knihovně obsahu a otevřete možnost Zobrazit přehledy. Podívejte se na křivku Retence okruhu uživatelů a zrušte zaškrtnutí políčka Zahrnout jen zhlédnutí minimálně 15 sekund. Tak přijdete na to, které místo je kritické. Retenční křivky doporučujeme sledovat průběžně, abyste mohli videa vylepšovat a zvyšovat tím jejich dosah.
2. Vytvářejte videa s poměrem stran 4:5
Facebook také doporučuje, abyste vytvářeli videa pro vertikální sledování. Většina lidí totiž sleduje videa na mobilu a málokdy je ochotna otočit mobil do horizontální polohy. Proto tvořte snímky raději ve vertikálním formátu. Poměr stran 4:5 funguje na Facebooku nejlépe.
Jeden z interních průzkumů Facebooku ukázal, že některá videa s původním poměrem stran 16:9 zaznamenala výrazné zlepšení výkonu poté, co je tvůrci upravili do formátu 4:5.
3. Zapojte se do diskuse s diváky
Jak maximalizovat engagement? Tím, že budete odpovídat na komentáře pod vašimi videopříspěvky. Zapojením do diskuse potěšíte publikum a zároveň zvýšíte dosah postu. Optimální jsou delší komentáře, například váš pohled na věc nebo odpovědi na dotazy, protože přináší mnohem větší zapojení a více reakcí uživatelů.
Komentovat na Facebooku a Instagramu můžete také přes Doručené zprávy v Creator Studiu, což je nejjednodušší cesta, jak spravovat váš videoobsah.
+1. Jak nejlépe tvořit video
Facebook také přidal doplňkový tip s 5 body pro tvorbu úspěšných videí. Taková videa by měla být:
- poutavá – podněcují smysluplné interakce a autentická sdílení
- originální – vznikají ve vaší „dílně“ a jsou autentická (tedy nikoliv sdílená odjinud nebo clickbaitová)
- relevantní – zaujmou pozornost uživatelů a týkají se jejich zájmů
- konzistentní – lidé je vyhledávají a pravidelně se k nim vracejí
- retenční – jsou vysoce kvalitní a delší než 3 minuty (díky tomu mají delší dobu zhlédnutí)
Podrobnosti si přečtete na blogu Facebooku.