3+1 tipů, jak zvýšit výkon vašich videí

1. 12. 2020NávodyNovinky

Je videoobsah součástí vašeho předvánočního marketingového mixu? Měl by být, protože video je druh obsahu s největším výkonem napříč všemi sociálními sítěmi. Facebook k tomu zveřejnil tři nové tipy a jeden bonusový, které byste měli v tomto důležitém období zvážit.

1. Přidejte 3-5sekundový trailer, abyste vzbudili zájem

První 3 až 10 vteřin jsou nejdůležitější. Proto Facebook radí, abyste na začátek videa vložili krátkou upoutávku či úryvek. Díky tomu více zaujmete pozornost a zvýšíte šanci, že diváci u videa setrvají.

V Creator Studiu si také můžete zjistit, kdy vaši diváci od videa odcházejí, a tomu přizpůsobit další kreativu. Klikněte na vybrané video v Knihovně obsahu a otevřete možnost Zobrazit přehledy. Podívejte se na křivku Retence okruhu uživatelů a zrušte zaškrtnutí políčka Zahrnout jen zhlédnutí minimálně 15 sekund. Tak přijdete na to, které místo je kritické. Retenční křivky doporučujeme sledovat průběžně, abyste mohli videa vylepšovat a zvyšovat tím jejich dosah.

2. Vytvářejte videa s poměrem stran 4:5

Facebook také doporučuje, abyste vytvářeli videa pro vertikální sledování. Většina lidí totiž sleduje videa na mobilu a málokdy je ochotna otočit mobil do horizontální polohy. Proto tvořte snímky raději ve vertikálním formátu. Poměr stran 4:5 funguje na Facebooku nejlépe.

Zdroj: Facebook

Jeden z interních průzkumů Facebooku ukázal, že některá videa s původním poměrem stran 16:9 zaznamenala výrazné zlepšení výkonu poté, co je tvůrci upravili do formátu 4:5.

3. Zapojte se do diskuse s diváky

Jak maximalizovat engagement? Tím, že budete odpovídat na komentáře pod vašimi videopříspěvky. Zapojením do diskuse potěšíte publikum a zároveň zvýšíte dosah postu. Optimální jsou delší komentáře, například váš pohled na věc nebo odpovědi na dotazy, protože přináší mnohem větší zapojení a více reakcí uživatelů.

Zdroj: Facebook

Komentovat na Facebooku a Instagramu můžete také přes Doručené zprávy v Creator Studiu, což je nejjednodušší cesta, jak spravovat váš videoobsah.

+1. Jak nejlépe tvořit video

Facebook také přidal doplňkový tip s 5 body pro tvorbu úspěšných videí. Taková videa by měla být:

  • poutavá – podněcují smysluplné interakce a autentická sdílení
  • originální – vznikají ve vaší „dílně“ a jsou autentická (tedy nikoliv sdílená odjinud nebo clickbaitová)
  • relevantní – zaujmou pozornost uživatelů a týkají se jejich zájmů
  • konzistentní – lidé je vyhledávají a pravidelně se k nim vracejí
  • retenční – jsou vysoce kvalitní a delší než 3 minuty (díky tomu mají delší dobu zhlédnutí)

Podrobnosti si přečtete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře