4 tipy, jak přistupovat k měření výkonu reklam

28. 4. 2020Novinky

Mnoho firem a lidí se nachází kvůli pandemii Covid-19 v nových situacích a tento stav ovlivňuje jejich chování, zvyky, soukromý i pracovní režim. Facebook proto vydal manuál, jak přizpůsobit strategie měření výkonu reklam v této době.

Velké procento firem muselo přepracovat strategie a s nimi související rozpočty. Facebook uvádí, že 89 % inzerentů muselo upravit rozpočty do marketingových aktivit a 45 % respondentů upravilo, do jakých typů médií investují. Facebook navíc zaznamenal snížení výdajů do reklamy.

Více než kdy jindy je teď důležité porozumět výkonu kampaní a umět změřit jejich výsledky. Jedině tak správně vyhodnotíte dopad současné situace na vaši marketingovou činnost v rámci Facebooku.

Jak se tedy se současnou situací poprat a jak začít? Facebook doporučuje tyto čtyři body:

1. Zjednodušte vaši strategii

Vyhodnocení vaší strategie a její měření přizpůsobte současným podmínkám. Nemusí to ale znamenat, že se odkloníte od přístupů, které jste volili dříve. Nepřekombinujte však své strategie, naopak se je snažte zjednodušit. Jen tak lépe porozumíte výsledkům a kampaně budete moci optimalizovat.

2. Přehodnoťte testy, na základě kterých děláte rozhodnutí

Proveďte s kampaněmi několik testů a při vyhodnocení výsledků se zamyslete, do jaké míry současná situace ovlivňuje výkon vaší inzerce. Některá zjištění a osvědčené postupy lze stále aplikovat, některá právě naopak.

3. Pro rychlou optimalizaci použijte A/B testování

A/B testování je rychlé a pomůže vám porozumět současnému chování vašeho publika. Budete pak moci lépe cílit na správné uživatele, sdělení udělat ještě kreativnější a lépe optimalizovat.

4. Zvažte dopad podle odvětví a marketingových podmínek

Každé průmyslové odvětví má odlišný problém. Někdo se potýká se sníženou poptávkou, ale existují také firmy, po jejichž službách a produktech zájem roste i v období pandemie. Podmínky pro reklamu se liší i podle komunity, kterou si firma vybudovala nebo podle země, ve které vykonává činnost. Neexistuje univerzální rada a jednotná strategie pro všechny. Je důležité analyzovat každý případ jednotlivě a přizpůsobit strategie konkrétní situaci, ve které se vaše firma nachází.

Pokud vás téma zaujalo, prostudujte si manuál, jak přizpůsobit strategie měření v době, kdy trh ovlivňuje šíření nemoci Covid-19.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře