Pokud pro vaši podnikatelskou aktivitu nepoužíváte instagramový firemní profil, měli byste to rychle napravit. Business profil totiž umožňuje přístup k mnoha funkcím, kterými ten osobní nedisponuje. Převedení z osobního na business účet je navíc snadné.
Pokud si nejste jistí, jestli na Instagramu využíváte business profil, stačí kliknout na ikonku nastavení. Tam uvidíte, jestli máte účet osobní, nebo firemní. Jednoduchým kliknutím jej poté můžete přepnout na typ profilu, který chcete využívat.
Pakliže na Instagramu zastupujete firmu nebo značku, určitě tento krok doporučujeme. Business profily totiž mají zajímavé a užitečné funkce. Pojďme se na ně podívat.
1. Plánování příspěvků
Mezi jednu z novinek, které Instagram v roce 2018 představil, je změna v plánování příspěvků. Jedná se o úpravu rozhraní API, kde pomocí aplikací třetích stran můžete naplánovat příspěvky dopředu. Předpokládáme, že časem bude možné plánovat příspěvky i přímo v nativní aplikaci.
Plánování příspěvků přináší výhodu úspory času a lepšího time managementu, protože kvůli příspěvku nemusíte přerušovat činnost nebo se zabývat publikováním obsahu ve večerních hodinách.
2. Instagramové statistiky
Součástí správně nastavené marketingové strategie je kontrola dosažených výsledků. Firemní profil vám zpřístupní funkci statistik.
Mezi důležité ukazatele měření výkonu na Instagramu patří:
- míra angažovanosti: likes, komentáře, sdílení
- návštěvnost: kolik lidí navštěvuje váš profil a vidí vaše příspěvky
- brand sentiment: jak lidé hovoří o vaší značce
- prodej: jaké jsou vaše konverze a výnosy
V aplikaci najdete i základní statistiky pro Instagram Stories.
Sledování statistik vám pomůže získat přehled o tom, jak je vaše strategie účinná, v čem si počínáte dobře a co byste měli naopak změnit. Jen tak můžete pochopit chování vašeho publika a optimalizovat obsah.
3. Placená reklama
Po změně algoritmu Instagramu se snižuje organický dosah příspěvků a je čím dál tím obtížnější oslovit uživatele. Proto mnoho firem využívá nástrojů pro placenou reklamu, které pomůžou zvýšit dosah příspěvků a engagement. Na osobním profilu reklamy využívat nemůžete.
V letošním roce bude navíc mnohem těžší dosáhnout vysoké angažovanosti bez jakékoliv placené podpory nebo strategie.
4. Sdílení odkazů ve Stories
V loňském roce Instagram přidal možnost vložit odkaz do videa nebo fotografie na Instagram Stories. Tato funkce je ale k dispozici jen účtům, které mají více než 10 000 followerů.
Přidání odkazu je skvělý způsob, jak podpořit návštěvnost vašich webových stránek, blogu nebo zvýšit prodej v e-shopu.
5. Prodejní příspěvky
Instagram uvedl na trh také funkci, která dává možnost vytvořit takzvané prodejní příspěvky podporující prodej zboží přes organický obsah. Na jedné fotce můžete označit až 5 produktů. Kromě nich uvidí uživatelé také další informace včetně ceny a odkazů na webové stránky obchodu.
Přechodem na instagramový business profil budete moci využívat mnoha nástrojů, které osobní profil nenabízí. Nová vylepšení totiž Instagram představuje neustále.
Proto je důležité novinky sledovat a využít naplno všechno, co může podpořit vaši aktivitu. Nejen, že dosáhnete většího dosahu, ale budete také držet krok s aktuálními trendy a konkurencí.