Vést úspěšnou kampaň na Facebooku, která přináší peníze, nemusí být složitým úkolem. Inspirujte se následujícími 5 doporučeními, které vám ukáží, jak váš marketingový budget využít smysluplně.
1. Poznejte své publikum
Firmy nebo marketéři, kteří neidentifikují své cílové publikum, inklinují k příliš širokému nebo naopak úzkému cílení. Oba případy mohou vašemu budgetu a/nebo výsledkům uškodit.
Jak na to: Použijte seznam zákazníků, který máte k dispozici, a vytvořte z něj custom audience nebo lookalike audience. Můžete využít Facebook Audience Insights, které vám dají lepší představu o tom, kdo je vaše cílová skupina a jaké vykazuje demografické náležitosti.
2. Vytvořte atraktivní reklamy
Nedostatek pozornosti při vytváření chytlavých kreativ může vést k nízkému CTR a skóre relevantnosti, kvůli čemuž budete zbytečně plýtvat rozpočet.
Jak na to: Zkuste si své publikum podmanit. Ukažte jim, jak budou vypadat ve vašem produktu nebo s ním, jak se budou cítit, když ho budou používat. Pomozte jim vytvořit si takový obrázek, jaký sami chcete. Došla vám fantazie? Podívejte se na Facebook Creative Hub a inspirujte se kreativami velkých hráčů.
3. Vylepšete landing page
Občas se může stát, že ani vaše landing page není tím pravým ořechovým. Při načítání hlásí error nebo není přirozeně propojená s vaší reklamou.
Jak na to: Obsah vaší reklamy a stránky by měl být vzájemně konzistentní. Ujistěte se také, že se stránka v pořádku zobrazuje a obsahuje to, co v reklamě slibujete. Díky tomu budete schopni vést smysluplnou a zajímavou kampaň.
4. Oddělte placementy
Vašemu budgetu může uškodit i neznalost hodnoty jednotlivých placementů nebo toho, zda a jak dokáží splnit váš cíl.
Jak na to: Použijte mobilní News Feed, pokud promujete aplikaci nebo webovou stránku optimalizovanou pro mobilní zařízení. Mějte na paměti, že pravý sloupec je dobrý pro retargeting a stojí méně. Pokud nevíte, který placement je pro vás nejlepší, vytvořte testovací kampaň na omezené období a přidejte všechny placementy. Nastavte nízký budget a uvidíte počáteční rozdíly. Na základě nich pak můžete určit vítěze.
5. Ujasněte si cíl a záměr
Jednoduchým způsobem, jak zbytečně utratit rozpočet, je nemít jasnou představu o tom, kolik chcete utratit za získání zákazníka nebo provedení konverze (prohlédnutí cílové stránky nebo produktu, přidání zboží do košíku nebo vyplnění lead-ad formuláře).
Jak na to: Propočítejte si, jakou částku jste ochotní utratit za danou akci. Zatímco určitý objem peněz vynaložený na prodej produktu může dávat smysl, stejný obnos bude za lead ads příliš mnoho. Tím, že si určíte průměrnou hodnotu zákazníka, použijete správnou bidovací strategii nebo vyberete nejvhodnější reklamní účel, získáte faktory, které vám pomohou neutratit z rozpočtu více, než za co dané konverze opravdu stojí.
Závěr
Předtím, než odstartujete příští kampaň, ujistěte se, že znáte své publikum, máte jasné monetární cíle a vytváříte reklamy, které dokáží oslovit publikum a ladí s landing page. Využijte analytické reporty na Facebooku a získejte přehled o tom, jak kampaň vést. Díky tomu rozhodně zvýšíte návratnost svého rozpočtu.