Vánoce přijdou už za pár dní, ale stále ještě máte čas vytvořit kampaň se skvělými výsledky. Inspirovat se můžete 5 doporučeními od Facebooku, který radí, jak usnadnit uživatelům online nakupování. To je totiž úplný základ úspěšných reklamních kampaní, který platí nejen o Vánocích, ale i po celý zbytek roku.
1. Je váš web mobile-friendly?
Dneska je to sice už skoro samozřejmost, ale i tak se vyplatí si toto pravidlo připomenout. Prověřte si, jestli je váš e-shop responzivní a dobře nastavený pro zobrazení na mobilních zařízeních. Lidé totiž očekávají, že bez problémů nakoupí i na svých telefonech a tabletech. Ujistěte se, že nejen prohlížení produktů, ale i ostatní kroky nákupního procesu správně reagují na mobilním zařízení.
Jako alternativu či doplnění můžete zvážit nástroj Shops, který všechny nároky na mobile-friendly nakupování splňuje.
2. Nakoupí lidé na pár kliknutí?
Čím více kliků musí zákazníci během nakupování udělat, tím méně z nich nákup skutečně dokončí. To je zlaté ecommerce pravidlo. Proto si e-shop projděte, proklikejte a odstraňte zbytečné kroky. A to jak při registraci, tak v košíku.
3. Jak jsou vaše stránky rychlé?
Pomalé načítání stránek zákazníky obtěžuje a zvyšuje pravděpodobnost, že odejdou, aniž by nákup dokončili. Zvyšte proto rychlost načítání svého e-shopu. Místo, kde je to důležitější než jinde, je košík a kroky k dokončení objednávky. Rychlost vašeho webu si můžete zkontrolovat třeba pomocí nástroje PageSpeed Insights.
4. Jakou platební metodu akceptujete?
I způsob platby je klíčový faktor pro zvýšení online prodejů. S tím, jak platebních možností přibývá, je stále důležitější, aby si vaši zákazníci mohli vybrat tu svou oblíbenou. Nabídněte jim proto co nejvíce způsobů, jak mohou za nákup zaplatit. Myslete na standardní, ale i moderní platební metody, mimo jiné na Facebook Pay.
5. Jak vám mohou lidé vrátit zboží?
Může se to stát a vy byste na to měli být připravení. Zákazníci ocení, když jim proces vrácení zboží co nejvíce zjednodušíte. Přidejte na web například stránku s popisem a důležitými informacemi. Pomoci vám s tím může i Commerce Manager.
Tipy pro reklamu
Jakmile budete mít e-shop takto optimalizovaný a přichystaný, přilákejte nové i stávající zákazníky reklamou. Ta by měla představit výhody vašich produktů a vzbudit další zájem, například pomocí časově omezené nabídky. Tady je příklad toho, jak může taková reklama vypadat:
Pro efektivní reklamní sdělení pak můžete využít tuto rovnici:
Pokud hledáte další tipy přímo od Facebooku a chcete, aby vaše sdělení v reklamách přinášelo výsledky, doporučujeme si přečíst i tento článek.