V minulém díle jsme vám přiblížili první pětici nástrojů, pomocí nichž lze zvednout úspěšnost vašich videí. Dnes vám naservírujeme druhou pětku, s níž se Facebook pochlubil v letošním roce.
1. Používejte tajná videa
Tento nástroj umožňuje nahrávat videa, která jsou přístupná pouze na přímé URL adrese. Jinak je na Facebooku nenajdete ani neuvidíte. Tajná videa se hodí, pokud je chcete z Facebooku embedovat na vaše webové stránky, aniž byste je na sociální síti museli zveřejnit. Tajné video přidáte stejným postupem jako obvykle. Kliknete na možnost Pokročilé, vyberete požadovanou možnost a URL pro video získáte následně na další obrazovce.
2. Nastavte podobu distribuce ve Video Library
Nastavení distribuce videí vám opět snadno umožní Video Library. Nabídne vám přitom několik možností:
- zakázat embedování třetí straně – video nebude možné embedovat nikde mimo Facebook
- zveřejnit v News Feedu – video převezme z vaší stránky a zveřejní ho v News Feedu
- sledovat a spravovat tajná videa – video se sice neobjeví na Timeline vaší stránky, ale můžete ho najít, sledovat a spravovat ve své Video Library
3. Prozkoumejte Top videa
Víte, že v Page Insights existuje také sekce Top videa, kde uvidíte obsah s nejlepším výkonem v libovolném časovém horizontu? Po kliknutí na video se vám zobrazí podrobnější metriky, jako je například audience retention a engagement.
4. Monitorujte graf retence
Retenční křivka pomáhá pochopit, v které části videa pozornost diváků upadá. To, že výraznější úpadek zaznamenáte hned na začátku, je zcela normální. Je to způsobené tím, že uživatelé pouze scrolují svým News Feedem. Pokud však značnější úbytek diváků objevíte v některém jiném bodě průběhu videa, podívejte se na obsah a snažte se zjistit, která část videa nemusí být pro diváky tak přitažlivá.
5. Sledujte metriky engagementu
Jak velký zájem je o vaše video, naznačují lajky, komentáře a sdílení. Tento engagement je jakýmsi dodatečným signálem o názoru a vnímání publika. Proto se vyplatí sledovat tyto metriky, které vám pomohou pochopit, který druh obsahu přitahuje pozornost uživatelů a povzbuzuje je k akci.