V dnešní době, kdy je na Facebooku možné efektivně realizovat výkonnostní kampaně, už cena za klik tak nevypovídá o samotném výkonu reklam a inzerent se více zaměřuje na výsledné CPA / ROI. Často je ale naším cílem website click nebo mezi výkonem a cenou za klik najdeme přímou úměrnost. A právě v těchto případech je pak nutné zaměřit se i na to, kolik za samotný proklik Facebooku zaplatíme. Sepsali jsme pro vás pár tipů, jak se dostat na lepší cenu za klik.
A/B testování kreativ
Vytvořte reklamu a udělejte si její přesnou kopii. Můžete v ní změnit jen jednu věc, například text nebo obrázek. Ponechte stejné publikum a stejný rozpočet. Potom si tyto dvě nebo více reklam můžete porovnat a pracovat jen s tou, která pro vás vychází levněji.
Pro důkladnější vyhodnocování doporučujeme tagovat kampaně UTM parametry a v Google Analytics následně porovnávat i kvalitu přiváděných uživatelů. Při testování nemusíte začínat s vysokými budgety, začněte klidně na menších částkách, které postupně navyšujte. Při prvním spuštění reklam nastavte bid alespoň na minimální navrhovanou hodnotu, abyste měli jistotu, že se reklama začne zobrazovat.
Obměňujte texty a obrázky
Pokud uvidíte, že vaše reklamy ztrácí na výkonu (klesání CTR, stoupání CPC), vypněte je a nasaďte novou sadu kreativ. Vyhnete se tak tomu, že staré reklamy budou mít vysokou frekvenci, budou zbytečně přivádět negativní feedback a vy budete zbytečně platit za drahé prokliky.
Zdroj: boostlikes.com
Vyhněte se overlappingu
Před nasazením reklamní kampaně je třeba důkladně si promyslet, jakou bude mít strukturu. Důležité je, abyste nespouštěli dva adsety se stejným cílením. Jestli se vaše reklama zobrazí, závisí na algoritmu Facebooku, který funguje na aukčním principu. Budete tak v aukci bojovat sami se sebou a cena se bude zvyšovat.
Když uvedu jednoduchý příklad, je dobré oddělit remarketing od kampaní na nové zákazníky, protože za oslovení zákazníků přes remarketing jste ochotni (díky vyššímu konverznímu poměru) zaplatit více, kdežto u kampaně na nové zákazníky častěji koukáte na cenu za klik.
Chcete vědět, zda se vám publika překrývají? Facebook na to má v Ads Manageru vlastní nástroj, kde si můžete overlapping analyzovat. Je jen nutné, aby cílová skupina měla více než 1 000 uživatelů.
Jděte do svého Ads Manageru a zobrazte si ad sety:
U ad setu poté zvolte možnost editace:
Scrollujte dolů a zvolte „Save This Audience“:
Poté jděte do sekce „Audience“ a zvolte si možnost „Show Audiences Overlap“:
Tím vám nástroj zobrazí, jak se vaše publika překrývají:
Udržujte nízkou frekvenci a sledujte skóre relevance
Frekvence značí průměrný počet zobrazení vaší reklamy jedné osobě za vybrané časové období. Cena za klik u reklam s vysokou frekvencí je obvykle vyšší než u reklam, které se uživateli zobrazí jen jednou. Souvisí s tím i fakt, že pokud se uživatelům zobrazuje stále dokola ta stejná reklama, často mívá negativní feedback, protože se jí snižuje proklikovost a uživatelé ji skrývají.
Negativní feedback má vliv na skóre relevance, které v aukčním algoritmu ovlivňuje i samotnou cenu za klik. Skóre relevance ukazuje na základě několika faktorů to, jak je vaše reklama relevantní pro danou cílovou skupinu (1-10). Ve statistikách se začne zobrazovat ve chvíli, kdy vaše reklama dosáhne více než 500 zobrazení.
Optimalizace změnou bidování
Pokud chcete docílit co nejnižší ceny za klik, jevilo by se jako logické použít optimalizaci a platbu za proklik. Nemusí tomu tak být ale ve všech případech. Často se setkáváme s tím, že když zvolíme platbu za imprese, dostáváme se ve výsledku na nižší cenu, než kdybychom platili za samotný proklik. Pokud nejste s cenou za proklik spokojení, zkuste na nějaký čas změnit typ bidování a uvidíte, jak se ve statistikách změny projeví.