Messenger verze 1.2: Link ads, platby v aplikaci a další novinky

16. 9. 2016Novinky

Facebook aktualizuje platformu Messengeru ve verzi 1.2. Její součástí je několik nových funkcionalit, z nichž nejzajímavější je určitě možnost přijímat platby přímo prostřednictvím aplikace.

Podobnou věc, platby za zboží přímo přes Page, testuje Facebook už nějakou dobu v Thajsku. Nyní v tomto ohledu svou pozornost zaměřil na Messenger, který by se měl v blízké době rozšířit i o další řadu novinek. Které to jsou?

Umístění reklam

Messenger se stává novou destinací pro reklamy, které se zobrazují v News Feedu na Facebooku. Po kliknutí na tyto reklamy totiž budete přesměrováni do chatu s botem na Messengeru. Komunikátor teď můžete zvolit jako jedno z umístění v rámci reklamního účelu Website Clicks. Začlenit lze také výzvy k akci, jako například „Poslat zprávu“, „Koupit“ nebo „Dozvědět se více“, které povedou přímo do Messengeru.

V konverzačním vlákně se spolu s vámi objeví i kopie dané reklamy nebo nakonfigurovaná strukturovaná zpráva. Podobně, jako tomu je u stávajících facebookových reklam, budete mít možnost vybrat cílové publikum a dobu doručování. Novinka by měla být k dispozici během následujícího měsíce.

Rozšířený mobilní web

Messenger nově nabízí v beta verzi také rozšířené mobilní webové stránky, které se v něm zobrazují. V rámci Messengeru můžete upravit výšku webu a využít prvky pro vytvoření bohatších interakcí ve vlákně bez ztráty kontextu konverzace.

Platby

V beta verzi a zatím pouze v USA je k dispozici také nový způsob, jak v rámci Messengeru prodávat produkty a služby. Do zpráv budou nyní integrovány platby, což zákazníkům zjednoduší nákupy, aniž by museli opouštět aplikaci. Zprávy s platbou využívající špičkové ovládací prvky a finanční informace jsou chráněny šifrováním na takové úrovni, kterou využívají banky. Možnosti plateb by měly být k dispozici po celém světě do konce letošního roku.

02-native-payments

Uvítací obrazovka pro boty a stránky

Jakmile lidé zahájí nové vlákno konverzace s vaším botem, může je nyní přivítat obrazovka, která poskytne více informací o botovi, včetně kategorie přidružené stránky, doby jeho odezvy a jeho schopností poskytovaných na Messengeru. Lidé mohou následně přistoupit k informacím stránky v rámci detailů ve vlákně. Text na uvítací obrazovce si můžete upravit v nastavení stránky. Tato funkcionalita by měla být k dispozici pro všechny společnosti ještě tento týden.

03-new-welcome-screen

Sdílení botů a obsahu s přáteli

Messenger nově nabídne také souvislé sdílení botů a zpráv od botů přátelům, kteří používají tuto komunikační aplikaci. Lidé mohou sdílet jakokouliv zprávu pomocí standardního share tlačítka na Messengeru, které se nachází vedle zprávy. Sdílet můžete také boty, a to pomocí možnosti sdílení v detailech botího vlákna. Veškeré tyto zprávy zahrnou ikonku bota, jeho jméno a výzvu k akci, která umožní zahájit nové vlákno s příslušným botem. Tato funkcionalita by vám měla pomoci zasáhnout více než miliardu lidí na Messengeru denně.

04-share

A navíc…

Messenger ještě aktualizoval rychlé odpovědi, které zavedl v červenci. Nyní zahrnou sdílení místa a ikonky. Aktualizací prošly také analytiky v rámci aplikace, jejichž součástí budou nově metriky erroru a blokování. Můžete si je stáhnout prostřednictvím CSV v nastavení aplikace. A nakonec Messenger umožní znovupoužít stejné přílohy pro rychlé posílání multimediálních zpráv. Novinkou je například vysílání nebo ořezání času odesílání.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře