Facebook zdokonaluje nákupní možnosti už i na Instagramu. Právě totiž testuje způsob, jak se uživatelé budou moci dozvědět více o produktu, který si v rámci instagramového postu prohlížejí a hodlají zakoupit.
Využití mobilního zařízení je dnes z pohledu sociálních sítí alfou a omegou uživatelského chování. Svědčí o tom dlouhodobé statistiky ze světa i z České republiky. Řada možností, jak nakupovat přes mobil, ale uživatele z nabídkového rozhraní zavede rovnou na objednávku, aniž by si mohl zjistit o daném produktu více informací a promyslet jeho pořízení.
Z interního průzkumu Facebook zjistil, že jen 21 % nákupů se uskuteční během jednoho dne, převážná většina trvá déle. Na Instagramu lidé navíc hledají inspiraci, objevují novinky a potřebují čas, aby produkt nebo službu lépe poznali. Proto nyní Facebook společně s vybranými značkami testuje instagramové prodejní příspěvky, které mají větší hloubku, nabízejí recenze a poskytují více informací o produktu.
Každý post bude mít v levém dolním rohu obrázku k dispozici ikonku „Tap to View“, která po rozkliknutí zobrazí až pět dalších produktů včetně ceny. Jakmile vyberete příslušný tag, objeví se podrobnější náhled produktu včetně popisků. Můžete si tak prohlížet zboží, aniž byste opustili rozhraní Instagramu. Pokud kliknete na možnost „Shop Now“ v podrobném náhledu, dostanete se přímo na daný produkt na e-shopu prodejce, kde můžete dokončit objednávku.
Nové prvky budou zatím dostupné na platformě iOS a jako vždy se začíná v USA. Jakmile se ale funkcionalita pořádně otestuje a vychytají se všechny mouchy, pustí ji Facebook do zbytku světa.