Facebook zveřejnil report ze 4. kvartálu 2016 a zároveň výsledky z celého loňského roku. Ty ukázaly, že sociální síť aktuálně sleduje 1,2 miliardy uživatelů denně. A že největší podíl tržeb mají na svědomí mobilní reklamy.
Přitom ještě v květnu 2012 prostřednictvím mobilních zařízení žádné peníze z reklam na konto Facebooku nepřicházely. Dnes, téměř po 5 letech, tvoří mobilní reklamy bezmála 84 % příjmů. Předloni to ve stejném období bylo 80 %.
Celkový příjem z reklam Facebooku za Q4 2016 vzrostl na 8,63 miliard dolarů, což je o 53 % více než v předchozím roce. Za celý loňský rok si Facebook připsal na účet 26,9 miliard dolarů a oproti roku 2015 si tak polepšil o 57 %.
Tento úspěch Facebook připisuje trvalé diverzifikaci reklamního portfolia. Na něm se nyní podílí 4 miliony platících značek plus 500 tisíc inzerentů na Instagramu. Facebook proto vytrvale přináší nové reklamní produkty, v poslední době například Lead Ads na Instagramu nebo reklamy ve Stories.
V prosinci 2016 zaznamenal Facebook také 1,23 miliardy denně aktivních uživatelů, přičemž 1,15 milardy z nich se přihlašuje přes mobilní zařízení. Také počet měsíčně aktivních uživatelů stoupl o 17 % na celkových 1,86 miliardy. Až 1,74 miliardy lidí přitom přichází z mobilu, což je o 21 % více než předchozí rok.
Co se týče plánů, i letos jsou víc než jasné. Facebook opět vsadí na video, které se stejně jako mobilní zařízení v posledních letech stalo „megatrendem“. Sociální síť se také zaměří na kratší obsah speciálně určený pro smartphony a tablety.
O finančních výsledcích Facebooku za rok 2016 se více dozvíte v oficiálním reportu.