Split testování umožňuje vytvořit více sad reklam a vzájemně je porovnat z různých úhlů pohledu. Snadno například otestujete, jak se jedna reklama chová u dvou různých publik, můžete také srovnat dvě různé optimalizace doručování a zjistit, zda je efektivnější například pro konverze, anebo spíše pro kliknutí na odkaz.
Záleží vždy na vás, které proměnné pro testování zvolíte. Vždy je ale potřeba v rámci jednoho procesu testovat jen jednu proměnnou. Testovat lze přitom tyto proměnné:
-
Cílový okruh uživatelů
-
Optimalizace doručování
-
Umístění
Split testing je aktuálně dostupný také pro tyto reklamní účely:
- Konverze na webu
- Instalace mobilní aplikace
- Generování potenciálních zákazníků (Lead Generation)
Více účelů a proměnných by mělo být k dispozici během několika následujících měsíců.
V rámci jedné kampaně můžete testovat dvě anebo tři sady reklam. Split testing funguje na základě náhodného výběru, takže máte jistotu, že výsledky nejsou zkreslené. Navíc je založené na lidech, nikoliv na cookies, takže Facebook sbírá data napříč svými platformami i všemi využívanými zařízeními.
Možnost split testování nabízí Power Editor i Ads Manager. Musíte však mít zavedený účet v Business Manageru a minimální výše rozpočtu musí odpovídat velikosti testovaných rozdělení. Podrobnější informace se dozvíte v nápovědě Facebooku.