Zatím poslední z inovací reklamních formátů Facebooku má vehnat nový, svěží vítr do mobilních News Feedů. Takzvané kolekce provětrají peněženky především zákazníkům e-shopů. Kolekce budou o vaši pozornost soutěžit, alespoň prozatím, výhradně na mobilu. Pojí v sobě prvky dynamicky generovaných a canvasových reklam.
Jak vypadá kolekce
Mezi ostatními příspěvky poznáte reklamy s kolekcemi tak, že pod kreativou standardních newsfeedových rozměrů najdete ještě čtyři menší karty s vybranými produkty. Hlavní kreativa je statická a můžete pro ni použít obrázek nebo video.
Zdrojem produktů pod hlavní kreativou je vámi vybraný produktový katalog, respektive produktový set. To, jaká konkrétní čtveřice se zobrazí, můžete rozhodnout buď sami, nebo to necháte v moci algoritmu Facebooku. V druhém případě je na vás pouze to, abyste vybrali základní bázi – produktový set o nejméně 8 a nejvíce 50 položkách.
Po prokliknutí kterékoliv části inzerátu se přímo v prostředí Facebooku otevře kompletní výpis všech produktů z vašeho výběru. Uživatelská zkušenost je prakticky totožná jako při načtení Instant Articles nebo právě Facebook Canvas. Výpis produktů je datově úsporný a v okamžiku zobrazení reklamy již přednačtený. Jeho zobrazení po prokliknutí reklamy je tak opravdu svižné a plynulé dokonce i při pomalejším internetovém připojení, než je třeba WiFi.
Jaká je filozofie za kolekcemi
Zdá se tak, že kolekce jdou vstříc dobrým výsledkům hned dvěma způsoby. Jednak můžou snáze zaujmout, protože vypadají trochu jinak než standardní příspěvky a reklamy. Dále je to přehlednost a snadná použitelnost i na mobilu. Podobně jako canvasové reklamy tak můžou částečně suplovat plnohodnotný mobilní web. Slůvko „částečně“ je zde ale namístě. I když kolekce mobilní konverzní cestu dokáží ulehčit, nákup a placení může zákazník dokončit zas a jenom na konkrétním e-shopu.
První výsledky
I když se zdá, že kolekce mají k dobrý výsledkům nakročeno, v praxi to nikdy nebude tak jednoduché. Nedá se říct, že tím, že uvedete reklamy s kolekcemi do provozu, budete mít automaticky vyhráno. Záleží na konkrétní nabídce, na tom, jak si pohrajete s výběrem vlastního produktového setu, na účelu kampaně a na dalších okolnostech.
V některých případech se nám kolekce v porovnání s ostatní mobilní reklamou na daném reklamním účtu nevyplácely ani při defaultním facebookovém atribučním modelu. Na druhou stranu jsme u jiných klientů měli šanci v akvizičních kampaních pozorovat v porovnání s průměrem účtu až o 20 % levnější kliky a dokonce i konverze a pozitivní ROI.
Kolekce nejsou ještě pro všechny
Je možné, že ve vašem Správci reklam ani v Power Editoru možnost vytvoření reklam s kolekcemi zatím nenajdete. Veřejný launch prodělaly kolekce v polovině minulého měsíce, kdy je mohli na whitelistovaných účtech vytvořit pouze marketingoví partneři Facebooku. S privilegiem brzkého přístupu k tomuto novému formátu položil Facebook svým partnerům na bedra i povinnost testování tohoto formátu. Jak je již obvyklé, globálně, tedy do všech reklamních účtů, tuto možnost opět roluje postupně.