Jaký obsah vyhovuje změnám algoritmu News Feedu?

29. 5. 2017NávodyNovinky

Facebook nedávno provedl několik změn týkající se toho, jak funguje News Feed. Algoritmus se nově zaměřuje na zlepšování integrity informací, s nimiž se můžete v prostředí sociální sítě setkat. Kvůli tomu také vydal sadu doporučení, která správcům stránek, mediálním vydavatelům a marketérům pomohou se v novinkách zorientovat a díky tomu vytvořit adekvátní obsah.

Cílem News Feedu je propojovat uživatele se správným obsahem. To je takový, o který se zajímají. Nedávné aktualizace algoritmu se proto týkají především zabraňování šíření dezinformací, senzací a nevhodných příspěvků, které se vymykají standardům. Jaký obsah tedy bude mít přednost a má šanci, že ho uživatelé ocení?

1. Smysluplný informativní obsah

Lidé totiž chtějí ve svém feedu najít smysluplný informativní obsah podle svého vkusu a zájmů. Co to pro vás znamená?

  • Smysluplný obsah – Facebook hodnotí News Feed podle toho, kolik osobních (pro uživatele) a zároveň univerzálních (engagement apod.) signálů vysílá. Proto byste se měli zaměřit na to, abyste dobře znali své publikum a věděli, co považují za smysluplné.
  • Informativní obsah – Pojem „informativní“ se pak individuálně liší, ale zároveň má společného jmenovatele – obsah musí být nový, zajímavý a dostatečně informačně nasycený.

2. Precizní autentický obsah

Lidé chtějí přesné informace, ideálně co nejautentičtější. Facebook na toto kritérium proto také začne klást důraz a zároveň se bude snažit pochopit, které druhy obsahu lidé považují za klamavé, senzacechtivé a otravné, aby se jim pokud možno vyhýbal. Co to pro vás znamená?

  • Jasné titulky – Rádi používáte vágní až bulvární titulky? Tak s tím přestaňte. Facebook bude penalizovat headliny, které nafukují skutečnost nebo bulvarizují článek a vedou k zavádějícím očekáváním.
  • Spamy – Snažíte se zkoušet nové „triky“, abyste oklamali News Feed a tím se snáze dostali k publiku? Za to vás také čeká pokuta.
  • Precizní informace – Facebook bere dezinformace velmi vážně, protože poškozují komunitu a narušují život na sociální síti (a v podstatě i ve skutečnosti). Pokuste se jim vyhnout a nabídněte publiku ověřená fakta a údaje.

3. Bezpečné, zdvořilé chování

Facebook je synonymem pro „komunitu lidí“, proto byste jeho Zásady komunity neměli podceňovat. Zohledňují totiž kolektivní hodnoty, co by mělo a nemělo být v rámci sítě dovoleno. A jako marketéři byste tyto zásady rozhodně měli respektovat. Co to pro vás znamená?

  • Bezpečí – Facebook odstraňuje obsah, blokuje účty a pracuje s legislativou, pokud odhalí riziko fyzického ubližování nebo přímou hrozbu veřejné bezpečnosti.
  • Zdvořilé chování – Facebook může také omezit nebo odstranit uživatele, pokud zveřejňují citlivý obsah. Ten zahrnuje nahotu, projevy nenávisti, násilí nebo nevhodný grafický obsah.

Pokud tedy svému publiku chcete nabídnout obsah, který ho zajímá a zároveň vyhovuje facebookovým zásadám, nezapomeňte při jeho vytváření myslet na výše uvedené podmínky. To vám zaručí, že vám zákazníci a fanoušci dají tu nejlepší zpětnou vazbu.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře