Facebook oznámil, že na stránkách znemožní upravovat obsah příspěvků sdílejících odkaz. Chce totiž minimalizovat falešné aktivity, které se na sociální síti množí.
Dosud bylo praxí, že po nahrání odkazu na stránku Facebook automaticky vygeneroval titulek, popisek, podobu odkazu a náhledový obrázek. Nabízená varianta však mnohdy nebyla řešením, protože například obrázek nebyl atraktivní, popisek byl vytržený z kontextu a headline potřeboval zkrátit.
Nyní se ale Facebook rozhodl tuto funkcionalitu zrušit. Tímto krokem chce eliminovat šíření podvodných zpráv a zabránit používání nekalých reklamních praktik. Naštěstí však stále existuje řešení, jak přizpůsobit obsah odkazu. Jak na to?
- Creative Hub – Dosavadní možnosti, které byly běžné pro Power Editor a Ads Manager, převedl Facebook do Creative Hubu. Tam můžete využít nové funkcionality „Deliver Ad“, která je víceméně supluje.
- Power Editor – Skulinka existuje i zde. Musíte však být adminem či inzerentem stránky a Link Page post vytvořit jako klasickou reklamu. Jakmile ji zveřejníte, můžete jít do sekce „Ads Post“ a odsud ji publikovat jako post na stránku. Poté můžete reklamu pozastavit nebo smazat. Tím, že obsah nejdříve projde systémem kontroly reklam, získá Facebook jistotu, že i post bude mít vysokou kvalitu, a dá mu zelenou.
- Link Ownership – Vydavatelé mají do 12. září možnost využít i funkce „Link Ownership“, kterou najdete v sekci „Publishing Tool“. Veškeré informace o této vychytávce i editování odkazů najdete v nápovědě Facebooku.
Pro mnohé stránky však bude řešením úprava webových stránek, aby se odkaz načetl ve vysoké kvalitě hned napoprvé. Jinou variantou je pak využití meta tagů v html webu. Pokud upravujete obsah, který jste již zveřejnili, prožeňte URL přes facebookový nástroj Open Graph Debugger Tool, který data upraví a nasdílí odkaz v nové podobě.
A jak tuto situaci řešíte vy? Máte případně nějaký další tip, jak dále editovat sdílený odkaz?