Další novou funkcionalitou, kterou Instagram představil, je reklamní formát Collections Ads. Ten kombinuje videa a katalogy produktů. Nákup zatím nelze dokončit bez opuštění aplikace, ale je možné si vybírat z většího množství zboží. Instagram tímto krokem podporuje prodeje v oblasti e-commerce.
Módní a kosmetické značky Birchbox a Revolve jsou prvními, kdo vyzkouší reklamy Instagram Collections. Móda a krása jsou totiž kategorie s velmi silnou pozicí, co se sdílení fotografií a videí i fanouškovské základny týče. Instagram uvedl, že módní účty sleduje kolem 200 miliónů lidí.
Na Facebooku funguje tento formát už delší dobu. Pro Instagram však sociální síť provedla některá vylepšení své původní verze. Instagram se totiž stává stále důležitější součástí businessu Facebooku a buduje si velmi perspektivní postavení i do budoucna. Facebook chce dát inzerentům možnost jednoduše rozšiřovat kampaně z jedné platformy na druhou a směrovat tak inzerenty do všech svých platforem.
E-commerce je zase velkou příležitostí pro Instagram. Je tu ovšem i konkurenční rivalita se Snapchatem. Obě platformy totiž nabízejí funkce, které odkazují na nákupy mimo aplikace, a zároveň obě postupně zavádějí funkce, které umožní nakupovat uvnitř aplikace. Snapchat představil svůj první obchod v aplikaci (SnapStore) už na začátku února.
Nové reklamy jsou ve fázi testování a má je k dispozici jen omezený počet inzerentů. Do několika měsíců ale mají být zpřístupněny všem.