Facebook Attribution je velmi užitečná funkce, která pomáhá měřit efektivitu reklamy napříč aplikacemi a službami Facebooku. Když lidé interagují s reklamami na platformách Facebooku, mohou provádět různé akce jako sledovat video, navštívit webové stránky nebo zakoupit produkt. Tento nástroj vám ukáže, co nákupu předcházelo a na jaký obsah uživatel reagoval.
Facebook Attribution je komplexní řešení, sleduje úspěšnost vašich kampaní napříč vydavateli, zařízeními a kanály. Má přístup ke všem důležitým datům, kdy došlo k zobrazení reklamy, kolikrát uživatel na reklamu klikl, jaké bylo jeho zaujetí, a automaticky přiřazuje konverze. Bere v potaz vlastní okruhy uživatelů i média pro reklamu v mobilních aplikacích. Navíc podporuje i offline konverze.
1. Marketingový Touchpoint
Jednotlivé kroky, které vedou k finální konverzi se nazývají marketingové touchpointy a společně tvoří konverzní cestu zákazníka.
Akce vedoucí zákazníka k nákupu může být ovlivněna více reklamami, které viděl na různých platformách Facebooku a zařízeních. První reklama nemusí vést ke konverzi, v zákazníkovi můžou vyvolat akci až reklamy další.
Facebook Attribution je založené na uživatelích a monitoruje jejich chování v cestě za konverzí. Potenciální zákazníci používají více zařízení, prohlížečů, kanálů. Zjistit, jaký zdroj ho vedl k akci, není mnohdy jednoduché.
2. Atribuční modely
Facebook Attribution pracuje s modelem založeným na datech, který připisuje zásluhy podle skutečné přírůstkové hodnoty vaší marketingové aktivity. Tento model je dostupný na Facebooku, Instagramu, v Audience Network a Messengeru.
Každý atribuční model pomůže určit, jak úspěšná byla vaše marketingová aktivita a které reklamy měly efekt v daných fázích rozhodování zákazníka.
Mít kvalitní data o tom, jaké reklamy přivedly zákazníky k nákupu, jsou důležitou informací pro:
- další plánování a vyhodnocení výsledků
- optimalizaci umístění reklamy, obsahu, jaké okruhy uživatelů fungují nejlépe
- maximalizaci rozpočtu a reklamní strategie
3. Možnosti měření a nastavení
Facebook Attribution je zdarma a jeho nastavení je snadné. Mohou ho využívat firmy různých velikostí. V současné době Facebook nabízí dvě možnosti měření:
- Návštěvy – úspěšnost se vyplní automaticky na základě sledovacích parametrů UTM
- Tagy – v případě zájmu sledování touchpointů na platformách třetích stran mimo Facebook je možné napříč kampaněmi přidat označování pomocí tagu zobrazení a tagu kliknutí
Pokud už sbíráte data o reklamě a konverzích, máte tedy nastavený Facebook pixel nebo SDK, Facebook Attribution můžete začít používat podle následujícího návodu a není potřeba dalšího nastavení.
Pokud se chcete o Facebook Attribution dozvědět více, podívejte se na následující odkazy:
- Začněte používat Facebook Attribution
- Základní informace o Facebook Attribution
- Nastavení Facebook Attribution
- Atribuční modely