Facebook vydal zprávu, která mapuje vývoj bezpečnostních opatření proti urážlivému obsahu za období duben – září 2018. Zabývá se dopodrobna bojem proti falešným účtům, nenávistným projevům, spamu, násilí, teroristické propagandě, nahotě, sexuálnímu podtextu a nově šikanování a vykořisťování dětí. Strojové systémy Facebooku se snaží odstraňovat urážlivý obsah obvykle ještě před tím, než ho někdo vidí.
Každá komunita, která sdružuje tak velké množství uživatelů bojuje s mnohými úskalími. Facebook si uvědomuje, že lidé budou v jeho prostředí aktivní, jen za předpokladu, pokud se budou cítit bezpečně. V květnu Facebook zveřejnil 25 stránkový dokument s pravidly obsahu pro bezpečnost komunity a před měsícem uvedl druhou aktualizovanou zprávu zásad komunity.
Množství aktivně detekovaného obsahu se zdvojnásobilo z 24 % na 52%. Facebook se snaží neustále hledat obsah, který porušuje standardy komunity ještě před tím, než ho někdo nahlásí, a tak tomu u převážné většiny příspěvků je.
Facebook se zlepšil nejen v odstraňování obsahu, ale i v rozpoznávání účtů, které porušují jeho standardy. Ve 3. čtvrtletí roku 2018 Facebok podnikl kroky v 15,4 miliónech případů násilného a grafického obsahu. Tento nárůst úspěšnosti je díky neustálému zdokonalování technologií Facebooku. Ve 2. a 3. čtvrtletí Facebook rozpoznal a okamžitě uzavřel mnoho spamových účtů hned v zárodku několik minut po jejich registraci.
Dalším krokem je zavedení nových kategorií ochrany dětí:
- šikanování a obtěžování
- dětská nahota a sexuální vykořisťování dětí
Facebook se těmito novými kategoriemi bezpečnosti zabývá opravdu do hloubky. Velmi často odstraňuje i nevinné fotografie, které publikují samotní rodiče v dobré víře, ale neuvědomují si, že je může někdo v jiném kontextu zneužít. V posledním čtvrtletí Facebook zasáhl v 8,7 miliónech případů obsahu týkajícího se dětí a také zavedl novou technologii, která bojuje proti vykořisťování dětí.
K problematice se vyjádřil i Mark Zuckerberg:
https://www.facebook.com/notes/mark-zuckerberg/a-blueprint-for-content-governance-and-enforcement/10156443129621634/
Facebook v návaznosti na boj proti kontroverznímu obsahu bude měnit i svůj algoritmus. Mark Zuckerberg nastínil úpravy, které mají za cíl omezit zavádějící a provokativní obsah Facebookových stránek. Ještě není přesně známé, jak bude algoritmus upraven, ale Facebook těmito kroky dál pracuje na relevantnosti obsahu a bezpečnosti sociální sítě.
Pokud si chcete celou zprávu prostudovat, klikněte na následující odkaz.