Facebook nabízí dvě možnosti ověření osobních profilů a firemních stránek. Zjistěte, co by měla vaše firma nebo osobní profil splňovat, abyste získali šedý nebo modrý štítek ověření.
Štítek ověření zvyšuje důvěryhodnost vašeho podnikání. Uživatelé u takto označených osob a organizací mají garanci, že spolupracují s reálnou stránkou nebo profilem. Ověřené stránky a profily mají také lepší pozici ve vyhledávání.
Na Facebooku se můžete setkat s modrým a šedým štítkem ověření. Modrý mohou získat facebookové profily i stránky, šedý jen facebookové stránky.
1. Jak získat modrý štítek ověření
Pokud chcete získat modrý štítek ověření, je nutné si uvědomit, že na něj nemůže dosáhnout každý. Modrý štítek vyjadřuje, že podstatou stránky nebo profilu jsou veřejné zájmy.
Facebook uvádí kategorie, které mají na štítek nárok. Jedná se o vybrané značky, mediální organizace a veřejně známé osobnosti:
- Novináři
- Oblíbená značka nebo firma
- Vládní představitelé
- Celebrity
- Média
- Zábava
- Sportovní společnosti
Jestliže máte stránku zařazenou v některých z těchto kategorií, máte větší pravděpodobnost, že ověření získáte. V případě, že vaše stránka není ve vybraných kategoriích a dávalo by smysl změnit její zařazení, můžete kategorii upravit, ale pouze za předpokladu, že je to v souladu s vaší činností.
Pokud jste veřejnou osobností a na Facebooku využíváte osobní profil, stojí za zvážení, jestli ho nepřevést na stránku. Získáte tak přístup k mnohým analytickým a reklamním nástrojům.
Samotné ověření závisí na mnoha faktorech, jako je úplnost účtu, dodržování zásad nebo veřejný zájem. A dále?
- Váš obsah by měl být profesionální. Nejen z pohledu kvality fotografií a videí, ale měl by mít i vysokou angažovanost.
- Na vašich webových stránkách byste měli mít odkaz na svou facebookovou stránku.
- Facebooková stránka i profil musí mít úvodní a profilovou fotografii a jméno splňující pravidla Facebooku.
- U stránky je důležité mít vyplněné všechny údaje v kartě informace, jako je adresa, web, e-mail, telefon, kategorie stránky, bio, příběh, produkty a služby.
- Naopak u profilu byste měli mít detailní informace o daném profilu a také nastavenou možnost sledování. Před požádáním o ověření je nutné mít několik stovek followerů.
- Z hlediska bezpečnosti Facebook také posuzuje, jestli používáte dvoufaktorové ověření.
Žádost o ověření je možné poslat z tohoto formuláře. K ověření je nutné přiložit doklad totožnosti. Dále byste měli napsat několik vět, proč by měl váš účet ověření dostat. Pokud existují stránky, které prokazují veřejný zájem o vaši osobu nebo organizaci, přiložte všechny jejich URL adresy.
Facebook žádost zkontroluje a vyjádří se pozitivním nebo negativním verdiktem. Pokud vaše stránka nebo profil ověření nezískaly, můžete o něj opětovně zažádat po 30 dnech. Ale pozor, Facebook vám může modrý štítek kdykoliv odebrat. Je tedy důležité i po jeho získání dodržovat všechny požadované zásady.
2. Jak získat šedý štítek ověření
Šedý štítek je symbolem autentičnosti firmy nebo organizace. Pokud je vaše facebooková stránka zařazená v kategorii „Místní firma, společnost nebo organizace“, může mít nárok na dané ověření.
Jestli dosahujete způsobilosti, si můžete zkontrolovat v nastavení vaší stránky. A jak na to, abyste získali ověření?
- Stačí kliknout na „Nastavení“.
- Dále vybrat „Obecné“ a „Ověření stránky“.
- Poté kliknete na „Ověřit stránku“.
- Zadáte telefonní číslo firmy, zemi a jazyk.
- Vyberete možnost „Zavolejte mi hned zpět“ a Facebook vám sdělí 4místný kód, který zadáte a kliknete na pokračování.
- Stránku můžete ověřit i pomocí zadání oficiálního dokumentu, na kterém se nachází jméno a adresa firmy.
Facebook následně žádost ověří s dostupnými veřejnými záznamy a do několika dní vás bude informovat o výsledku. Ověření stránek není povinné.
Jestliže v nastavení volbu ověření nemáte k dispozici, znamená to, že podle Facebooku ještě nesplňujete požadavky pro ověření.
V tomto případě doporučujeme s Facebookem pravidelně pracovat, tvořit kvalitní obsah, budovat si značku, svou komunitu a jednou za čas si překontrolovat, zda-li Facebook nezměnil svoje rozhodnutí a možnost ověření stránky vám už nezpřístupnil.
EDIT (18. 10. 2019): Šedý štítek Facebook k 28. 10. 2019 ruší.