Instagram chystá další dvě novinky, které potěší správce business profilů. Jednak vám umožní zveřejňovat příspěvky ve více účtech najednou, jednak plánovat direct video v aplikacích třetích stran.
Postování na více profilech najednou
Řada marketérů spravuje instagramový profil více firmám, případně pro jednu značku různé účty. Do dneška ale museli veškeré příspěvky zadávat postupně, pro každý profil zvlášť. Což zabere čas. A dá práci.
Pravdou je, že dneska skoro žádná sociální síť nenabízí řešení, jak marketérům v tomto ohledu ušetřit čas a usnadnit práci. Snad jen Facebook, kde můžete crosspostovat videa. Teď se k němu přidává také Instagram. Jenže ne pro všechny – tuto praktickou funkcionalitu si budou moci užít zatím jen uživatelé iOS.
Jakmile budete mít nástroj k dispozici, zobrazí se vám při vytváření příspěvku pod možnostmi otagovat lidi a přidat lokalitu. Tady uvidíte seznam všech vašich účtů, které spravujete z daného zařízení, a můžete zatrhnout kterýkoliv z nich, kde se má váš post zveřejnit.
Otázkou je, jestli tato funkcionalita najde ve skutečnosti využití. Přece jen není mnoho případů, kdy vkládáte na více profilů příspěvek s totožným obsahem.
Plánování videa
Instagram také aktualizoval API, která umožňuje plánovat direct video. To je dobrá zpráva pro třetí strany (a samozřejmě pro jejich uživatele), které si tak mohou tuto funkcionalitu integrovat do svých aplikací.
Plánovat cokoliv na Instagram je dneska totiž trošku boj. Jedinou možnost představují nástroje a aplikace třetích stran, protože Instagram nativní plánování nenabízí. Ovšem ani to není idylka. Praxe je taková, že i když si v aplikacích něco „naplánujete“, dostanete jen upozornění, abyste příspěvek zveřejnili sami. Přímé plánování obrázků se tedy tu a tam objevuje, ale videa měla zatím smůlu kdekoliv.
Proto je druhá novinka víc než vítaná. Teď už stačí jen najít třetí stranu, která tuto funkcionalitu do své aplikace zabuduje. Doporučujeme hledat mezi Instagram Marketing Partners v rámci beta programu Content Publishing API. Nikdo jiný ji totiž zatím k dispozici mít nebude. Mezi těmito partnery je ale například aplikace Hootsuite nebo Buffer, které jsou u nás známé a používané.
Funkcionalita bude také dostupná zatím jen pro business účty, osobních profilů se netýká. Pokud tedy spravujete firmě účet, který je osobní, přepněte ho do business módu. Ten má totiž spoustu výhod.