Nové studie ukazují, co uživatelé očekávají od Instagramu

21. 2. 2019Novinky

I přesto, že je Instagram jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí, je zde pro mnoho značek obtížné budovat si věrné publikum. Facebook nyní uveřejnil studie, které ukazují, co uživatelé od značek na Instagramu očekávají a jak mají firmy postupovat, pokud si tu chtějí vytvořit silnější pozici.

Uživatelé jsou na Instagramu oproti jiným sociálním médiím náročnější, selektivnější a není snadné je přesvědčit, aby vás sledovali. Podle Instagramu je tento fakt pro firmy pozitivní, protože je sice obtížnější získat followery, ale jakmile je oslovíte, je pravděpodobnější, že vás budou sledovat na základě skutečného zájmu.

První studie probíhala na základě hloubkových rozhovorů se 70 lidmi a druhá na vzorku 21 000 uživatelů, ve věku 13-64 let, kteří na Instagram chodí nejméně jednou za týden. Cílem průzkumů bylo zjistit, z jakého důvodu uživatelé na sociální síť přicházejí a jaký typ obsahu preferují u značek.

Odpovědi se v některých případech mírně lišily podle regionů a kultury. Výsledky byly ovlivněny i tím, jaký je v zemi přístup k Internetu. Například v Indii, Brazílii a Turecku se uživatelé připojují k Internetu hlavně přes mobilní telefony.

Mnoho respondentů uvedlo, že Instagram využívá pro interakci s celebritami, influencery a značkami. I zde se odpovědi mírně liší podle území. V USA uživatelé používají Instagram nejčastěji pro spojení s rodinou a přáteli, v Japonsku zase kvůli sledování a udržování aktuálních trendů.

Podívejte se na několik zajímavých faktů z výzkumu:

  • 66 % dotazovaných říká, že Instagram jim umožnuje interakci se značkami, se kterými jsou rádi v kontaktu a zajímají je jejich novinky.
  • 57 % uživatelů používá Instagram častěji než před rokem a 44 % lidí tvrdí, že bude platformu používat následující rok ještě více.
  • 2 ze 3 dotazovaných přichází na Internet jen skrze mobilní telefon.
  • 38 % respondentů uvádí, že Instagram jim zobrazuje relevantní reklamy.
  • Každý druhý uživatel provádí díky Stories více online nákupů.
  • 94 % dotazovaných při sledování televize používá mobilní telefon.
  • 64 % uživatelů uvedlo, že jsou otevření sledovat značky, které klasicky inzerují v televizi i v prostředí Instagramu.
  • 41 % dotazovaných nesleduje televizi každý týden.

Zajímavé jsou i statistiky, které potvrzují, že mnoho věkových skupin používá Instagram několikrát za den. To znamená, že mladší věkové skupiny jsou na Instagramu častěji, ale i ty starší jsou na platformě aktivnější.

Uživatelé také uvedli, že na Instagramu preferují krátký, dobře cílený obsah s kreativou navrženou pro Instagram.

Instagram tak dává značkám následující doporučení:

  • Prozkoumejte cílové trhy, které segmenty, generace nebo speciálně zaměřené skupiny chcete na platformě oslovit.
  • Tvořte obsah, který bude krátký, výstižný a přizpůsobený platformě.
  • Experimentujte s novými způsoby komunikace v podobě příspěvků, Stories, IGTV a reklamy, abyste lépe oslovili nová publika.

Zajímavou skutečností je, že Instagram chce na jedné straně posilovat interakce mezi rodinou a přáteli, ovšem studie ukazují, že uživatelé sem přichází hlavně kvůli sledování trendů, značek, influencerů a celebrit. Tento fakt je velmi pozitivní zprávou pro firmy.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře