Od letošního září už nebudete moci u nových ani stávajících kampaní vypnout Optimalizaci rozpočtu kampaně. Toto nastavení bude výchozí pro všechny inzerenty. Facebook chce tímto krokem pomoci maximalizovat výkon kampaní.
Optimalizaci rozpočtu Facebook zavedl koncem roku 2017. Chtěl tím inzerentům nabídnout nové možnosti, jak efektivně čerpat rozpočet mezi různými sadami reklam u dané kampaně.
Nástroj optimalizace pomáhá:
- přerozdělovat finance kampaně,
- sledovat nepřetržitě dané sady reklam,
- vyhledávat ty s nejlepším výkonem na základě údajů v reálném čase.
A přitom bere v potaz vaši strategii.
Tato volba byla dosud dobrovolná a samotný inzerent se mohl rozhodnout, zda-li funkcionality využije, či nikoliv. Od letošního září se tento parametr ale změní a optimalizace rozpočtu bude defaultní pro všechny inzerenty.
Už nebude možné nastavit denní rozpočet ani lifetime budget na úrovni sady reklam. Pokud ale budete chtít mít nadále kontrolu nad výdaji, můžete k tomu využít „Limity na výdaje sady reklam“.
Tato inovace velmi zasáhne do struktury facebookových kampaní a pro mnohé inzerenty bude znamenat velkou změnu v návycích.
Každý inzerent si bude moci nastavit jeden centrální rozpočet kampaně a ten se bude optimalizovat napříč všemi sadami reklam. Facebook bude v reálném čase zkoumat veškeré ad sety a rozpočet automaticky přerozdělovat podle toho, které budou mít nejlepší výkon.
Pokud nemáte s nástrojem ještě žádné zkušenosti, máte dostatek času s funkcí experimentovat a na změnu se připravit. Začít můžete třeba s prostudováním toho, jak algoritmus optimalizace rozpočtu funguje.