Společnosti HubSpot a Mention provedly studii, která ukázala, že video příspěvky dosahují až dvakrát většího engagementu. Ve studii došlo k analýze více než 48 milionů instagramových příspěvků od více než 300 tisíc populárních uživatelů. Zkoumalo se, jaký obsah je oblíbený, jaký efekt na engagement mají hashtagy a taggování nebo jaké jsou průměrné počty likes a komentářů.
1. Video obsah má na Instagramu dvakrát větší engagement
Video příspěvky dostávají podle výsledků studie větší množství komentářů než ostatní typy obsahu. HubSpot a Mention doporučují firmám tvořit videa, která mají příběh a ukáží potenciálním zákazníkům, jak vzniká produkt nebo služba, jak vypadá zázemí firmy nebo jaké jsou zkušenosti klientů s produktem. Aby uživatelé viděli, jaký přínos pro ně může produkt/služba mít. Videa by měla mít kontext, pro vás typický styl a být nápaditá.
2. Hashtagy nejsou o kvantitě, ale o relevanci
Zpráva ukazuje, že průměrný instagramový příspěvek obsahuje zhruba jeden hashtag a použití jejich velkého počtu snižuje průměrnou míru engagementu. Dvacet nejpoužívanějších hashtagů se týká jídla, životního stylu, módy a krásy. TOP 5 s největším engagementem tvoří #9gag #WorldCup #space #Football a #science.
Společnosti HubSpot a Mention na základě studie doporučují:
- Instagram povoluje přidat až 30 hashtagů do příspěvku, ale to neznamená, že je nutné použít všechny. Jde o relevantnost, nikoliv o kvantitu. Vyzkoušejte 4-5 nejrelevantnějších hashtagů na příspěvek.
- Používat byste měli i hashtagy vaší firmy/značky nebo # pro vás typické. Pokud je nemáte nebo neexistují, vytvořte si je. Statistiky uvádějí, že 7 z 10 hashtagů na Instagramu vytvořily firmy samotné.
- V momentě, kdy si vymyslíte příběh vašeho firemního hashtagu nebo # nějaké kampaně, zvyšuje se pravděpodobnost, že uživatelé začnou sledovat přímo daný hashtag.
- Zvolte takové hashtagy, aby vyjadřovaly váš příběh a pojily se k obsahu příspěvku.
- Nepoužívejte hashtagy jen v příspěvcích, ale i ve vašich Stories.
3. Taggování uživatelů pomůže zvýšit engagement a může ovlivnit růst komunity
Třetí bod studie zkoumal označování dalších profilů v příspěvcích.
40 % zkoumaných příspěvků neobsahovalo žádný tag. Taggovat byste měli jen uživatele a profily, kterých se příspěvek týká.
Pokud jste vytvořili video, na kterém spolupracovali další firmy, kameramani, herci, hudebníci, označte všechny spolupracující osoby na vaší tvorbě. Nebo v případě, že chcete publikovat příspěvek týkající se vašeho business partnera, nezapomeňte ho otaggovat. Označením dalších instagramových profilů zvyšujete pravděpodobnost, že váš příspěvek spolupracující osoby/firmy budou sdílet a tím se vám zvýší engagement.
Studie ale ukazuje, že se nevyplácí taggovat více než 5 účtů v jednom příspěvku. Je potřeba s touto funkcí pracovat šetrně a s rozmyslem, stejně tak jako s hashtagy.
4. Další zajímavé statistiky ze studie
- Průměrný příspěvek z analyzovaného vzorku měl 5 963 likes. Tento výsledek je ale zkreslený profily uživatelů s vysokým počtem followerů.
- Medián liků na příspěvek byl kolem 100.
- Průměrný příspěvek na Instagramu získal kolem 100 komentářů a video příspěvky 150 komentářů. Výsledek je zkreslený virálními videi.
- Medián komentářů u videa byl 4.
- 46,6 % uživatelů mělo méně než 1 000 followerů.
- 33,5 % uživatelů mělo mezi 1 000 – 10 000 followery.
- Jen 9,8 % uživatelů mělo 10 000 – 50 000 followerů a 2,7 % mělo 50 000 – 100 000 followerů.
- Mikroinfluenceři tvoří 2,7 % uživatelů Instagramu.
Pokud máte zájem, přečtěte si kompletní zprávu a prostudujte si i další studii, která odkrývá tipy, jak postovat na Facebooku pro vyšší engagement.