Facebook uvádí na trh nový program, který se zaměřuje na finanční podporu vybraných tvůrců videí ve službě Facebook Watch. Facebook chce podpořit svou video platformu a získat pro ni více diváků tím, že se bude podílet na produkci zábavných pořadů.
Podle statistik navštěvuje platformu Facebook Watch každý měsíc více než 400 miliónů diváků, kteří sledují alespoň 1 minutu videa. Z toho 75 miliónů uživatelů zhlédne každý den kolem 20 minut video obsahu. Video platforma pomalu, ale jistě roste a přináší s sebou nové možnosti komercializace.
Nový program financování se nazývá Facebook Match. Facebook v něm bude spolupracovat s produkčními partnery jako BuzzFeed, Condé Nast a Complex Networks, aby vytvořil nové a originální programy.
Do programu zatím zahrne 12 vydavatelů včetně menších tvůrců jako Attn, Shots Studios a The Players’ Tribune, digitálních sítí jako All Def Digital, Studio71 nebo Whistle Sports a také Viacom Digital Studios.
Součástí nových show pro Facebook Watch mají být hvězdy jako Will Smith, Zac Efron nebo Anna Kendrick. Známá jména jsou totiž zárukou větší atraktivity pro diváka.
Facebook směřuje k vybudování vlastní silné video platformy a jeho cílem je vytvořit alternativu podobnou televizi. V rámci svých kroků představil také program pro prémiové video reklamy Showcase a zpřístupňuje program Fan Subscription pro více tvůrců.
Pokud se toto Facebooku podaří, získá pro Facebook Watch publikum s charakteristikou televizního diváka a inzerentům se tak otevřou nové možnosti video reklamy.