Dynamická optimalizace jazyka (DLO) je funkcionalita Facebooku, která má za cíl zjednodušit a zefektivnit vaše zahraniční kampaně. Pomocí DLO facebookový algoritmus přesně určí, jakým jazykem daný uživatel mluví, a reklamu mu ukáže právě v tomto pro uživatele relevantním jazyku.
Momentálně je DLO dostupné pro tyto marketingové účely:
- Dosah
- Povědomí o značce
- Zhlédnutí videa
- Návštěvnost
- Instalace aplikace
- Konverze
DLO jde ruku v ruce s best practices doporučenými Facebookem, a to mít 1 kampaň s 1 sadou reklam a 1 reklamou, díky této funkci navíc personalizovanou pro uživatele v různých jazycích. Vy nastavíte cílení na oblast, kterou chcete zasáhnout, a Facebook algoritmus potom sám vyhodnotí, komu kterou kreativu v jakém jazyce zobrazí.
Jak DLO nastavit
DLO lze jednoduše nastavit v Ads Manageru pro tyto typy kreativ:
- Single image
- Single video
- Slideshow
Jakmile si připravíte celou kampaň, sadu reklamy a vyberete jeden z typů reklamy uvedený výše, DLO aktivujete tak, že na úrovni reklamy vyberete možnost “Vybrat jiný jazyk”.
Jakmile tuto možnost rozkliknete, budete moct vložit kreativu reklam pro různé jazykové varianty. V každé reklamě můžete použít až 48 jazykových variant. Také budete vyzváni k výběru výchozího jazyka, který se zobrazí lidem v případě, že jiné jazykové varianty pro ně nebudou vhodné.
Pro každou jazykovou variantu můžete vybrat nejen jinou kreativu, ale i jiný:
- Text
- Headline
- Popisek
- URL
Je také důležité myslet na to, že když se rozhodnete DLO využít, měli byste v tomto jazyce mít také vaši landing page. Měli byste totiž předejít případům, kdy vaše reklama ve španělštině bude vést na web v angličtině.
Nahrává tomu i fakt, že 57 % globálních online nákupčích se shoduje, že by s největší pravděpodobností nenakoupilo na webu, který je v jiném jazyce než jejich mateřském. Proto doporučujeme DLO použít, zejména pokud máte různé jazykové mutace webu.
Jak funguje DLO
Jakmile je kampaň aktivní, facebookový algoritmus doručí každou jazykovou variantu správnému uživateli. Pro identifikaci jazyka Facebook používá velké množství dat zahrnující chování uživatele v platformě, interakci s reklamami a typ obsahu, který uživatel konzumuje.
Pokud tedy chcete vytvořit kampaň, která cílí na evropské země, vytvořte 1 kampaň s cílením na celou Evropu. Na úrovni reklamy poté vytvořte 1 reklamu v několika jazykových variantách a nechte na algoritmu, jak a komu reklamy doručí.
Dynamic language optimization jsme vyzkoušeli zařadit vedle prozatím nejúspěšnější kampaně u našeho klienta (konverze – sběr B2B leadů) – kampaně s dynamickou kreativou (DCO). I když se nejednalo o klasický A/B test a do testování vstupovalo více proměnných, výsledky naznačily, že DLO nám v plnění cílů může pomoct.
Cílení na zájmy 1:
Marketingový účel: Konverze
Cílení: Všichni 18-65+, Zájmy
Optimalizace: Lead (nový uživatel v platformě)
Konverzní okno: 7 dní po kliku and 1 den po zhlédnutí
Umístění: Automatické
Délka testu: 14 dní
Atribuce: Výchozí
Výsledky:
DLO získalo o 20 % více leadů než DCO a CPL bylo o 25 % menší při stejném rozpočtu. Také CTR nám ukazuje, že lidé měli větší zájem o reklamy, které byly v jazyce, kterému rozumí.
Cílení na zájmy 2:
Stejné nastavení, pouze cílení na jinou sadu zájmů.
Výsledky:
Množství vygenerovaných leadů bylo u reklamy s DLO dvojnásobné s poloviční cenou. CTR bylo také o poznání lepší jak u kampaní v angličtině.
I když jsme si vědomi, že do testování vstupovalo několik různých proměnných a nelze jednoznačně říct, že DLO je samospásné :-) nebo lepší než DCO, průběh ukázal, že DLO umí být efektivním nástrojem, který dokáže doručovat dobré výsledky kampaní na mezinárodní úrovni.
V příštím kroku určitě otestujeme rozdílnost doručování ve srovnání s kampaněmi, které budou obsahovat různé jazykové varianty kreativy bez použití dynamiky. Doporučujeme investovat do překladu kreativy a tuto funkcionalitu alespoň otestovat v porovnání s vašimi stávajícími kampaněmi.
Jak a kde vyhodnotit detailní výsledky DLO
Pokud by vás zajímalo, v jakých zemích se vaše reklamy nejvíce zobrazovaly, můžete využít možnost „Breakdowns“ buď přímo v Ads Manageru nebo v sekci Ads Reporting v Business Manageru. Zvolíte rozdělení podle zemí nebo reklamního textu a uvidíte, kde se vaše reklamy nejvíce zobrazovaly a odkup přišlo nejvíce konverzí za nejnižší cenu.
Vyzkoušeli jste už DLO na vašich facebookových reklamách? Podělte se o vaši zkušenost, jak se vám tato funkcionalita osvědčila na vašem projektu.