Facebook v září oznámil, že se více zaměří na kontrolu příspěvků se zdravotní tematikou, a nyní přichází s dalšími omezeními, které ovlivní reklamu na diety a estetickou chirurgii. Druhé opatření má podobu speciálních oznámení, která bojují proti dezinformacím v oblasti vakcín a očkování.
Facebook i Instagram začnou omezovat reklamy týkající se dietních výrobků a zákroků estetické chirurgie. Cílem je zabránit klamavé reklamě a chránit zdraví uživatelů.
Platformy omezí příspěvky uživatelům mladším 18 let, které budou propagovat produkty na hubnutí nebo chirurgické procedury spojené s komerční nabídkou (pokud budou obsahovat slevové kódy nebo cenu a budou motivovat ke koupi).
Dále Facebook zcela odstraní veškerý obsah, který bude poskytovat klamavé informace spojené se zázračným hubnutím.
Druhou novinkou jsou speciální oznámení, která se uživatelům zobrazí při vyhledávání obsahu s tematikou očkování a vakcín na Facebooku, Instagramu, ve skupinách i pomocí hashtagů. Uživateli se v takovém případě zobrazí oznámení, které ho vyzve, aby si vyhledal informace na důvěryhodném zdroji.
Pokud budete mít podezření, že se jedná o klamavý obsah nebo takový, který porušuje pravidla, Facebook i Instagram vás vyzývají, abyste jim tyto případy nahlašovali.