Influencer marketing je na vzestupu, jak informovala jedna z nedávných studií. A velkou roli bude hrát i v roce 2020 – zejména na Instagramu. Proto Facebook hledá nové možnosti, jak zjednodušit práci značek a influencerů na instagramových kampaních. A našel je v Brand Collabs Manageru.
Nástroj Brand Collabs Manager spustil Facebook v loňském roce, letos ho zavedl do Evropy a přidal několik aktualizací. Teď ho rovněž otevírá autorům, kteří tvoří obsah na Instagramu. Zatím pouze pro omezené množství.
Tito uživatelé (influenceři) tu budou moci vyhledávat nové vhodné partnery a tato partnerství jednoduše spravovat. Dále budou moci se značkami automaticky sdílet relevantní přehledy a statistiky engagementu. Dosud posílali maximálně screenshoty. V době, kdy Instagram odstraňuje počty Likes u příspěvků, čímž influencery příliš nepotěšil, je to navíc velmi vítaná novinka.
Pro obě strany bude také jednodušší vidět obsah, který influenceři tvoří a ve kterém jsou značky otagované. Uvidí to jednak v instagramové aplikaci a nově také v Brand Collabs Manageru.
V souvislosti se zahrnutím instagramových tvůrců do nástroje aktualizoval Facebook pravidla, se kterými se doporučujeme seznámit. Podrobnosti o novince najdete na blogu Instagramu.