Jak zvýšit efektivitu organických příspěvků v placených kampaních

29. 6. 2020Návody

Tvoříte obsah na sociální sítě? Jak často jej využíváte ve výkonnostních kampaních? S kolegy se v praxi setkáváme s tím, že si firmy tvoří obsah (příspěvky) na své firemní profily na Facebooku nebo Instagramu, ale už jej nezohledňují ve svých reklamních kampaních nebo strategiích, což je škoda. Malé firmy i podnikatelé najdou v tomto článku inspiraci i návody, které mohou okamžitě aplikovat na svůj byznys. 

Příspěvky často bývají autentičtější a pomáhají zvýšit objednávky, nákupy v e-shopech nebo návštěvnost restaurací. Navíc, když už investujeme čas i finance do tvorby obsahu, tak proč jej nevyužít všude, kde to jde?

Proč sponzorovat příspěvky ve výkonnostních reklamách?

  • Když už investujete čas i peníze do tvorby obsahu, je reklama nejrychlejší způsob, jak jej dostat ke správným lidem, kteří nakoupí.
  • Vaše komunita poroste, zvýšíte počet relevantních sledujících/fanoušků.
  • Díky různorodému obsahu se zákazníkovi nevnucujete a můžete urychlit jeho rozhodovací proces.

Před tvorbou reklamní kampaně si zodpovězte otázky

  • Co je cílem? Dostat lidi na web? Mají přidat zboží do košíku, registrovat se do newsletteru nebo objednat službu?  
  • Jaký máte rozpočet na příspěvek? Je to 500 Kč, 1 000 Kč nebo 1 500 Kč? 
  • Na koho chcete cílit? Je příspěvek vhodný pro akvizici (noví zákazníci) nebo pro remarketing (např. lidé na webu za posledních 30 dní)?
  • Jak dlouho by měla reklama běžet? Jsou to 3 dny, týden, 14 dní nebo měsíc?

Existuje mnoho kombinací technik i taktik, které je možné využít v reklamách na sociálních sítích, proto se setkáte s různými názory. Pojďme si ale projít 2 modelové situace, které vás mohou inspirovat.

Facebook nám dává možnost využít ke sponzorování organických příspěvků výkonnostní účely jako Návštěvnost nebo Konverze. Proto pro tvorbu reklam používejte Správce reklam, který je součástí Business Manageru. 

Modelová situace 1 – služba

Tento návod se hodí i pro lokální restaurace nebo kamenné prodejny. 

Předpokládejme, že máte salón na masáže v Brně a potřebujete dát vědět lidem (mužům i ženám), že už máte po koronakrizi opět otevřeno a přijímáte objednávky přes web. Vytvořili jste příspěvek na Facebooku. 

Odpovědi na otázky: 

  • Cíl: Chci dostat lidi na web.
  • Rozpočet: 1 000 Kč
  • Délka kampaně: 7 dní
  • Denní rozpočet: cca 140 Kč
  • Cílovka: muži i ženy, v okolí salónu, ve věku 25-50 let 

Posledních pár měsíců funguje jedna taktika. Pokud inzerujete v rámci města (lokálně), stačí nastavit lokalitu, pohlaví, věk a není potřeba vyklikávat zájmy. Necháte pracovat algoritmus. 

Nezapomeňte vyloučit návštěvníky webu za posledních např. 7 dní, aby se jim stejný příspěvek po návštěvě webu neukazoval ještě několikrát a otravoval je. 

Tento postup nemusí fungovat všem, proto je důležité testovat. 

Jak postupovat? 

V první části tvorby zvolíme účel. Naším cílem je dostat lidi na web, a proto zvolíte Návštěvnost.

Je důležité pojmenovat kampaň, abychom přesně věděli, o čem je. 

Pak vypněte CBO (Optimalizace rozpočtu na úrovni kampaně). Po testování jsme totiž s kolegy vyhodnotili, že CBO pro malé a střední inzerenty zatím není cesta.

Vylučte lidi, kteří byli u vás za posledních 7 dní na webu. Po prokliku na web se jim příspěvek nebude zobrazovat a vy je nebudete otravovat jedním příspěvkem stále dokola. 

Vložte adresu provozovny a zvolte si, v jakém okruhu se má reklama zobrazovat. U masáží to může být i 16 km nebo celý kraj. K dobré masérce jsou lidé ochotni dojíždět i desítky kilometrů (informace z praxe).

Teď už jen nastavíte věk a pohlaví.

Důležité je v tomto případě ručně upravit, kde se bude reklama zobrazovat. A protože se jedná o příspěvek na Facebooku, mělo by být umístění jen na něm.

Pokud máte na webu pixel, zvolíte optimalizaci Zobrazení domovské stránky. Pokud jej nemáte, což je stále častá situace, necháte v roletce kliknutí na odkaz.

Upravíte denní rozpočet na 140 Kč, nastavíte délku kampaně na 7 dní. Poté kliknete na konci stránky na modré políčko Pokračovat

Ve třetí úrovni (Reklama) budete vybírat příspěvek, který se bude lidem v reklamě ukazovat. Nemusíte tvořit nový, stačí vybrat zveřejněný.

Pak zvolíte konkrétní příspěvek. 

Pokud jste pokročilejší, nezapomeňte doplnit UTM parametry. Vytvořit je můžete například přes tento nástroj. Pak v pravém dolním rohu kliknete na zelené pole Potvrdit. A je to! 

Modelová situace 2 – menší e-shop

Jedná se o lehce pokročilejší postup, protože musíte umět pracovat s Okruhy uživatelů z webu.

Představte si, že jste doplnili produkty na e-shop a jsou skladem. Opět je vytvořen příspěvek na Facebooku a my chceme, aby se o tom dozvěděli nejen fanoušci (organicky), ale i lidé, kteří byli u nás na webu. U těch je největší pravděpodobnost, že nakoupí. Typický základní remarketing.

Pokud máte menší návštěvnost, klidně zvolte publikum všech lidí, kteří byli za posledních 30 dní na webu.

Odpovědi na otázky: 

  • Cíl: Chci, aby lidé alespoň přidali zboží do košíku (Konverze).
  • Rozpočet: 1 000 Kč
  • Délka kampaně: 7 dní
  • Denní rozpočet: cca 140 Kč
  • Cílovka: Všichni lidé, kteří navštívili web za posledních 30 dní (nastavíte v sekci Okruhy uživatelů). Nezapomeňte vyloučit ty, kteří za posledních 7 dní nakoupili, aby se jim po nákupu stále neukazoval stejný příspěvek.

Jak na to v kostce?

Postup nastavení je podobný jako u služby, jen si musíme dát pozor na některé části. Níže jsou popsány.

  1.  Účel kampaně zvolíte Konverze.
  2.  Jako konverzi vyberete Přidání do košíku.
  1. Nastavíte denní rozpočet 140 Kč a délku kampaně na 7 dní.
  2. V části Okruhy uživatelů zvolíte návštěvníky webu za 30 dní a vyloučíte nákupy za 7 dní. 
  1. Lokalita: Klidně nechte celou ČR, není potřeba ještě publikum zmenšovat.
  2. Ruční umístění necháte zase jen na Facebooku, protože se jedná o příspěvek.
  3. Optimalizace pro doručování: Nechte v roletce Konverze.
  4. Poté vyberte konkrétní příspěvek, jak je znázorněno v postupu u služby.
  5. Nezapomeňte na UTM parametry a zveřejněte.

Rady na závěr

Je důležité pracovat s reklamami pravidelně každý měsíc, i když máte malý rozpočet. Jednorázová kampaň vás nespasí a dost pravděpodobně nepřinese kýžené výsledky. 

Kombinujte v reklamě organické příspěvky profilů s dark posty (zjednodušeně: reklamní příspěvky, které se zobrazují lidem, ale nedohledají je na firemních profilech). Promyslete si už na začátku, jakou reklamu/příspěvky pustíte na akvizici (novým potenciálním zákazníkům) a remarketing. 

Díky tomu nabídnete uživateli v rámci jeho rozhodovacího cyklu jiný obsah a můžete urychlit jeho nákupní rozhodnutí. 

Jsem holka z Valašska, kterou fascinuje svět sociálních sítí v Česku i zahraničí. Vymýšlím strategie a nastavuji reklamy na Facebooku, Instagramu a Linkedinu pro e-shopy, služby, konference i veletrhy nebo B2B firmy. Říká se o mně, že jsem srdcař a jde mi propojovat emoce s daty. Mým snem je být součástí SoMe týmu NASA/ESA.

Komentáře