Před několika lety testoval Facebook hlasování u komentářů uživatelů. Nyní se k této funkcionalitě vrací. Cílem je zvýšit engagement a podpořit hodnotný obsah.
Staronovou funkcionalitu testuje Facebook v několika vybraných skupinách. Pokud už tuto možnost máte k dispozici, uvidíte v konverzačním vlákně u jednotlivých komentářů ikonu šipek a modré upozornění.
Po kliknutí na ikonu se pak zobrazí hlasovací šipky, které simulují odpověď na otázku Je tento komentář pro členy skupiny hodnotný? Systém hlasování pak funguje zcela jednoduše: čím více kladných hodnocení komentář dostane, tím více bodů od Facebooku nasbírá a tím více ho mezi ostatními zvýrazní.
Systém hodnocení zároveň představuje souhlasné či nesouhlasné reakce uživatelů na daný koment. Přestože odpovědi zůstanou u komentáře uložené, jména hlasujících sociální síť neeviduje.
Facebook chce novinkou podpořit zapojení členů skupin a zároveň zvýšit zájem o kvalitní obsah, který uživatelům přináší hodnotu.
Není to ovšem poprvé, co s podobným nápadem přichází. Například už v roce 2018 testoval tlačítko pro nevhodné komentáře. V roce 2019 pak odhalil nový systém rankingu komentářů a letos zavedl statistiky u komentářů.