Jedním z klíčových faktorů úspěšnosti reklamních kampaní je frekvence, tedy to, kolikrát se vaše reklama každému uživateli zobrazí. Frekvence totiž úzce souvisí s engagementem a celkovým výkonem reklam. Jaký je ale optimální počet zobrazení? Odpověď přináší nový výzkum Facebooku.
Facebook nedávno provedl analýzu 2 439 reklamních kampaní a změřil, jak uživatelé reagují a v jakém momentě začne engagement v souvislosti s frekvencí klesat.
Facebook použil metodiku Brand Lift, která využívá dotazování a další nástroje pro měření povědomí o značce. Na základě toho zjistil, že více zobrazení jde ruku v ruce s většími „úmysly provést akci a mírou vybavení si reklamy“, i když i tady existují limity.
Ukázalo se, že v určitém momentě se pozitivní výsledky už tak významně nezvyšují a naopak začínají klesat.
Jaká frekvence je tedy už příliš?
Výzkum uvádí, že po 5 až 6 zobrazeních se výsledky začnou snižovat, a to i u reklam s dobrou kreativou. Je ovšem potřeba vzít v úvahu, že i toto je relativní. Dobrá poutavá reklama bude mít lepší výkon než průměrná.
Má vliv i kvalita obsahu?
Facebook také získával data na základě odpovědí/reakcí uživatelů a posuzoval reklamy podle dobrého a špatného obsahu. Ukázalo se, že odezva u kampaní s vysokou mírou engagementu byla i při více zobrazeních celkově výrazně vyšší.
Naopak kampaně s průměrným či nižším výkonem mají tendenci dosáhnout „limitu“ mnohem dříve. Jinými slovy, vyšší frekvence v takových případech nepomůže.
Co z toho vyplývá pro marketéry?
- Najděte moment, kdy se výsledky začínají zhoršovat nebo nijak zázračně nerostou – Kvalita kreativy sice zůstává klíčová, ale frekvenci je potřeba vzít v úvahu u každé kampaně. Více zobrazení přináší lepší výsledky, ale po určité době to přestává platit a pokud se vaše reklama stále zobrazuje té stejné osobě, výsledky se naopak zhoršují. Klíčem k určení správné frekvence je testování a optimalizace. Univerzální rada neexistuje, ale můžete se inspirovat dalšími tipy od Facebooku.
- Vytvořte kreativu s vysokou kvalitou – Taková reklama má tendenci dosáhnout optimální frekvenční úrovně i později, narozdíl od reklam nízké kvality. To znamená, že přinese lepší výsledky i při více zobrazeních. Podívejte se, jak dělají kreativu ti nejlepší.
- Testujte a optimalizujte kreativu – Díky tomu určíte kvalitu svých kampaní, což vám pomůže určit optimální frekvenci a v průběhu času zlepšovat výkon reklam. Podívejte se, jak na to.
Více o výzkumu a frekvenci si můžete přečíst na blogu Facebooku.