Facebook se pustil do testování pokročilého kontrolního nástroje pro vyloučení témat z inzerce. Díky němu budou inzerenti moci zastavit zobrazování svých reklam u vybraných tematických kategorií v News Feedu.
Inzerenti si budou moci vybrat témata na základě preferencí a relevance vůči jejich značce. Díky tomu určí, jak se bude reklama zobrazovat na Facebooku, respektive v News Feedu. Pokud například vaše firma vyrábí hračky pro děti a chcete se vyhnout tématům spojeným s novým detektivním seriálem, jednoduše vyberete téma „Crime and Tragedy“.
Facebook již podobné nástroje pro vyloučení témat v rámci inzerce nabízí. Loni na podzim například přidal nástroj pro kontrolu zobrazení reklam ve videích, který ovšem nabízí pouze čtyři oblasti vyloučení.
Aktuální test se vztahuje na zcela jinou sadu kategorií a na obsah, který se zobrazuje v News Feedu. Jedná se tak o mnohem komplexnější řešení umístění reklam, s větší rozmanitostí a možnostmi přizpůsobení.
Testování by mělo podle odhadů zabrat zhruba rok. Vzhledem k tomu, že se jedná o nové ovládací prvky, je důležité, aby je Facebook vytvořil s ohledem na ochranu soukromí uživatelů. Nyní je má k dispozici zatím jen malé procento inzerentů.
Podrobnosti si přečtete na blogu Facebooku.