Nanoinfluenceři: Kdo jsou a jak s nimi můžete pracovat

23. 2. 2021Návody

Spolupráce s influencery nemusí znamenat, že sáhnete po zvučných jménech s obrovskou komunitou kolem sebe. Zajímavou hodnotu vám mohou přinést i takzvaní nanoinfluenceři s malým, ale o to angažovanějším a relevantnějším publikem.

Kdo je nanoinfluencer?

Nanoinfluenceři obvykle mají 1 000 až 10 000 sledujících na sociálních sítích. Obvykle se zaměřují na konkrétní oblast života nebo profesní obor.

Podle průzkumu společnosti Planoly zaznamenávají nanoinfluenceři 7% míru angažovanosti publika, což je více než v ostatních skupinách influencerů. Nanoinfluencerů je také 3x více než tzv. megainfluencerů (1-5 milionů sledujících) a zároveň 9x více než makroinfluencerů (500 tisíc – 1 milion sledujících).

Proč s nimi spolupracovat?

  • Mají blízký vztah se svou komunitou.

Nanoinfluenceři o své publikum pečují a mají s ním úzké vazby. Odpovídají uživatelům na komentáře, komunikují s nimi přes přímé zprávy a ochotně propojují potenciální zákazníky s vaší značkou.

  • Jsou důvěryhodní.

Nanoinfluenceři se cítí v souvislosti s publikem více jako přátelé než jako cizí lidé.

  • Jsou relevantní a hodnotní.

Ačkoliv je publikum nanoinfluencerů relativně malé, je velmi pravděpodobné, že ho tvoří lidé, kteří mají podobné charakteristiky jako vaši reální zákazníci a kteří od vás nakoupí. Taková úzce zaměřená spolupráce se vám pak vyplatí mnohem více než kampaň oslovující široké publikum.

  • Jsou loajální.

Nanoinfluenceři mají tendenci spolupracovat se značkami, které sami mají rádi. Pokud se vám tedy podaří takovou spolupráci navázat, můžete počítat s tím, že k vám budou velmi loajální.

  • Jsou efektivní v poměru k ceně.

Zatímco 45 % malých influencerů preferuje peněžní kompenzaci, nanoinfluenceři mají obvykle zájem přímo o produkty nebo služby.

  • Přinášejí novou energii.

Nanoinfluenceři vám mohou pomoci oslovit nová publika a/nebo oblasti. Často také přicházejí s novými svěžími nápady.

Jak najít vhodného nanoinfluencera?

  • Používejte nástroje.

Existuje celá řada nanoinfluencerů, se kterými můžete spolupracovat. Nejdříve ale stojí za to se hlouběji podívat, co dělají a jak to dělají, a analyzovat jejich publikum, abyste měli jistotu, že využíváte ten správný „zdroj“. V tom vám pomůže nástroj Brand Collabs Manager.

  • Oslovte místní.

Vyhledejte si influencera, který žije ve vašem městě a dokáže oslovit místní obyvatele. Na lokální osobnosti a značky totiž lidé slyší.

  • Budujte partnerství.

Snažte se s nimi domluvit dlouhodobou spolupráci. Díky tomu vytvoříte trvalé partnerství, které vám bude přinášet benefity.

O tom, že taková spolupráce dává smysl, svědčí i rostoucí síla influencer marketingu. Pokud vás proto zajímá více o spolupráci s influencery na sociálních sítích, například kolik taková spolupráce stojí nebo jak vyhodnotit přínosy, přečtěte si náš starší článek. A mrkněte také na to, co preferují firmy při spolupráci s influencery.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře