Hledáte nové, kreativní nápady na obsah, který byste mohli zveřejňovat na sociálních sítích? Nejste sami. Společnost Red Website Design proto přináší tipy, jak osvěžit váš News Feed, a podpořit tím zapojení uživatelů.
Na úvod je potřeba připomenout, že na Facebook a Instagram chodí lidé proto, aby se tu pobavili a zároveň získali informace. Proto přizpůsobte obsah právě jejich očekávání.
Co tedy na sociálních sítích dobře funguje a na co uživatelé rádi reagují?
- články z blogu – sdílejte blogové příspěvky, protože vám pomohou rozšířit zájem o vaši oblast podnikání (tip: recyklujte i starší články a znovu je sdílejte z jiného úhlu pohledu)
- e-booky – obsah jako e-booky, průvodci nebo white papery se osvědčily co do generování leadů
- případové studie a reference – ukažte, jak moc vás zákazníci mají rádi (tip: dobře funguje obrázek i video)
- pohled do zákulisí – ať už je to fotka nového produktu, anebo video vašich kolegů, ukažte lidem zákulisí vaší firmy – díky tomu získají pocit sounáležitosti
- odborný obsah – veškerý obsah nemusíte tvořit sami – postujte i relevantní články z médií nebo cizích blogů a podpořte engagement výzvou ke komentářům, co si lidé o daném tématu myslí
- tipy – předejte fanouškům tipy a triky z vašeho blogu nebo e-booku a přidejte k nim zajímavý vizuální doplněk (tip: stručnost hraje hlavní roli)
- citace – citaci zákazníků, vedení firmy nebo zajímavých osobností, které s vámi nějakým způsobem souvisí, dokážete rychle a zajímavě převést na obrázek, a přinést tak vizuální efekt, který přitáhne pozornost
- vzdělávací videa – lidé mají rádi videa, na kterých jim něco vysvětlujete – podpoříte jejich zvědavost i touhu po informacích
- události – návštěvnost přilákáte akcemi, jako jsou například webináře, zájem pak souvisejícími fotkami nebo videi
- infografika – infografika vám umožní představit komplexní problematiku zjednodušenou a vizuálně atraktivní formou
- sváteční tematika – kromě tradičních svátků, jako jsou Vánoce nebo Velikonoce, oslavte s vašimi fanoušky i zábavnější příležitosti, třeba Star Wars Day nebo Mezinárodní den koček
- tisková oznámení – ať už potřebujete sdělit něco zásadního o firmě nebo produktu, učiňte tak přes sociální sítě – vaše zákazníky i novináře to zajímá
- oznámení o firmě a produktu – sdílejte novinky a aktualizace, ale spíše s nimi šetřete – cílená propagace fanoušky příliš nezajímá
- náběr zaměstnanců – sociální sítě jsou také skvělým místem, kde zaujmout potenciální zaměstnance – sdílejte proto nabídky pozic pomocí fotek či videí a ukažte lidem vaši firemní kulturu
- UGC obsah – podpořte své fanoušky a zákazníky, aby vytvářeli obsah za vás – občas je to ta nejlepší marketingová strategie
Kde zveřejnit jaký obsah?
- Facebook – blogové články, e-booky, pohled do zákulisí, odborný obsah, tipy, citace, vzdělávací videa, události, infografika, sváteční tematika, tisková oznámení, oznámení o firmě a produktu
- Instagram – pohled do zákulisí, tipy, citace, sváteční tematika, oznámení o firmě a produktu, UGC obsah (s hashtagem)