Facebook zavádí do skupin řadu nových nástrojů, které ještě více zefektivní a zlepší nabídku komunit. Těšit se můžete na novinky pro příspěvky, nové uvítací zprávy, komunitní ceny, podskupiny nebo nové kombinované prostředí pro skupiny a stránky.
Facebook zaprvé přidává nové vlastní barvy a možnosti pozadí příspěvků, stejně jako specifické styly písma, které budou mít k dispozici zatím pouze správci.
Správci skupin budou moci nově vybrat také výchozí emoji, kterými budou uživatelé ve své skupině reagovat. Nadále bude možné používat klasické emoji jako takové, ale díky novince mohou správci klást specifický důraz na určité emoji, které je tematické nebo se jinak vztahuje k jejich skupině.
Správci budou mít k dispozici také novou řadu funkcí pro výběr přednastavených kolekcí formátů příspěvků a odznaků.
Facebook přidává také možnost automatického zasílání uvítacích zpráv, což vám umožní nastínit klíčová pravidla a pokyny pro nové členy. Facebook upravil i design uvítacích příspěvků, který poskytuje více příležitostí pro navázání kontaktu s novými členy skupiny. Zvyšuje se také limit pro označování lidí v uvítacích příspěvcích, a to až na 500, aby bylo snažší se spojit s více nováčky najednou.
Co se týče zapojení v rámci komunity, Facebook oficiálně rozšiřuje komunitní ceny, které členům umožňují přidělit označení příspěvkům a komentářům, které považují za hodnotné. O těchto cenách Facebook poprvé informoval v říjnu. Tato ocenění podporují zapojení, zvýrazňují obsah a ukazují, co je ve skupině populární.
Facebook také testuje novou možnost podskupin ve skupinách, což správcům umožní rozdělit prvky skupinové diskuse do konkrétnějších kategorií. To každému uživateli usnadní vyhledávat diskuse, o které se zajímá.
Správci budou moci ze svých podskupin vytvořit také samostatný placený prvek. Díky tomu by mohla vzniknout další možnost monetizace pro nejoddanější členy skupin a zároveň zvýšit faktor FOMO u těch, kteří stojí mimo užší segment komunity.
Novinkou jsou i komunitní chaty, které se objeví na Facebooku a v Messengeru a poskytnou možnost okamžitého interaktivního spojení ve skupinách.
Události ve skupinách, které se opakují, také usnadní pravidelná setkání a diskuse prostřednictvím audia, videa nebo textu.
Novinkou jsou i Sloupce určené pro příspěvky delšího formátu.
Facebook také přidává novou možnost připnout oznámení skupiny a zvolit pořadí, v jakém se budou zobrazovat v nové sekci Doporučené v horní části skupiny. Komunitní chaty pak usnadní lepší koordinaci mezi správci a moderátory.
Aby Facebook pomohl zpřístupnit vaše skupiny širší komunitě, bude testovat možnost rozšířit přístup i pro ty, kteří nemají účet na Facebooku.
V plánu jsou také další možnosti zpeněžení a získávání finančních prostředků pro skupiny, komunitní sbírky na podporu charitativních účelů a „výlohy“ se zbožím pro zvýraznění produktů, které se skupinou souvisí nebo pro ni byly vytvořeny.
V neposlední řadě Facebook buduje nové kombinované prostředí pro skupiny a stránky. Správcům skupin umožní používat při komunikaci se členy „oficiální hlas“. Správcům stránek pak pomůže budovat komunitu v jediném prostoru, kde se členové mohou účastnit a zapojovat. Správci stránek budou také moci využívat moderátorské nástroje, které mají skupiny dneska k dispozici. Toto nové prostředí se začne testovat v příštím roce.
Podrobnosti se dozvíte na blogu Facebooku.