Instagram zveřejnil přehled různých prvků, podle kterých hodnotí a řadí příspěvky ve feedu, ve Stories a v Reels. To se vám může hodit při vytváření vaší marketingové strategie na této platformě.
Feed a Stories
Instagram nejdříve představil klíčové faktory pro řazení příspěvků ve feedu a Stories (sestupně od nejdůležitějšího). Jedná se o:
- informace o příspěvku,
- informace o autorovi příspěvku,
- vaši aktivitu,
- historii vašich interakcí.
Podrobnosti o těchto prvcích a o tom, jak s nimi Instagram pracuje, přinesla sociální síť už loni a vy si je můžete přečíst v tomto článku.
Reels
Reels mají svůj vlastní algoritmus, se kterým se Instagram snaží konkurovat aplikaci TikTok. Algoritmus TikToku je totiž vysoce přizpůsobený zájmům uživatelů a rychle se mění tak, aby vám při procházení aplikace zobrazoval více obsahu, který vás zajímá.
Instagram vyvíjí svůj algoritmus v podobném duchu. Nejdůležitější (sestupně) je pro něj:
- vaše aktivita – která videa se vám v poslední době líbila, která jste komentovali a do kterých jste se zapojili,
- historie vašich interakcí – s osobou, která video zveřejnila,
- informace o příspěvku – obsah ve videu, jako je zvuková stopa, porozumění videu na základě pixelů a celých snímků, popularita příspěvku,
- informace o autorovi – popularita tvůrce, díky které Instagram najde zajímavý obsah od široké škály lidí a dá každému šanci najít své publikum.
Všimněte si, že klíčové faktory jsou pro Reels uspořádány jinak než pro feed a Stories. Až tedy budete přemýšlet o tom, jak maximalizovat výkon svého obsahu na různých místech Instagramu, vezměte tyto rozdíly v potaz.