Meta sdílí nové tipy, jak maximalizovat úspěšnost vašich videoreklam. Ve spolupráci se společností Analytic Partners analyzovala více než 500 reklam ve více než 70 kampaních a nyní přináší informace, které vám pomohou zlepšit váš videomarketing na Facebooku a Instagramu.
Meta vydala 12stránkovou zprávu, kde se můžete dočíst o klíčových osvědčených postupech, strategiích a tipech. Co se například dozvíte?
- Návratnost investice (ROI) do videoreklam je více než 5x vyšší, pokud v reklamě použijete logo značky, a nejvyšší, pokud zobrazíte logo během prvních dvou sekund.
To je ještě důležitější u krátkých videoklipů. V tomto směru samozřejmě vždy existují určité odchylky v závislosti na zvoleném formátu, ale obecně vzato – viditelný branding je u videí stěžejní. Stejně jako ukázka produktu.
- Výzkum prokázal, že ROI je 2,3x vyšší, když se produkt objeví v reklamě během prvních dvou sekund.
- ROI byla také o 36 % vyšší než v případě, kdy byl produkt snadno viditelný, ale nebyl hlavním cílem pozornosti.
Produkt, který inzerujete, tedy musí být zobrazený a měl by být přítomný ve většině videoreklam. Opět zde bude hrát roli formát prezentace, ale viditelnost značky a produkty jsou zkrátka klíčové.
- Z výzkumu také vyplývá, že při umístění vašich produktů do lifestylových situací, jako jsou sportovní události nebo oslavy, se ROI zvýšila o 26 %.
Spotřebitelé totiž chtějí vidět praktickou hodnotu vašeho produktu v každodenním životě, což základní propagační akce nedokáží.
- Data také ukazují, že kampaně optimalizované pro mobilní zařízení přinášejí 1,9x vyšší ROI než reklamy, které optimalizované nejsou.
- Lépe si vedou také reklamy, které vytvoříte pro sledování s vypnutým zvukem – tyto reklamy hlásí 4,8x lepší výsledek než reklamy, které tímto způsobem vytvořeny nejsou.
- Z průzkumu dále vyplývá, že pokud povolíte další umístění videoreklamy (tj. Facebook feed, Instagram Stories, in-stream a Reels), oslovíte více lidí, přičemž kampaně, které zahrnují více než 8 umístění, jsou 3x účinnější než ty s 1-3 umístěními.
Z údajů také vyplývá, že dalším důležitým prvkem je frekvence zobrazení reklamy.
- ROI je nejvyšší, pokud má kampaň průměrnou týdenní frekvenci mezi 1 a 1,5 – například šestitýdenní kampaň, která měla frekvenci mezi 6 a 9. Průměrná týdenní frekvence 1 dosahuje ROI o 22 % vyšší než kampaň s frekvencí mezi 0,5 a 1.
Zpráva obsahuje další zajímavé tipy, které můžete při plánování kampaní zvážit. Doporučujeme se na ně podívat. Celou publikaci najdete zde.