Meta po více než ročním vývoji spouští systém, jenž ovlivní reklamy týkající se bydlení. Dokáže totiž omezit předpojatost a zvýšit spravedlivou distribuci inzerátů v aplikacích Mety.
Nový systém, který Meta nazývá jako VRS (Variance Reduction System), měří skutečný zásah publika pro každou reklamu a zajišťuje širší zobrazení reklamy na základě různých faktorů.
VRS využívá novou technologii strojového učení při doručování reklamy, takže skutečné publikum, které reklamu vidí, lépe odráží způsobilé cílové publikum pro danou reklamu. Poté, co se reklama zobrazí dostatečně velké skupině lidí, měří VRS souhrnné demografické rozložení těch, kteří reklamu viděli, aby pochopil, jak se toto publikum srovnává s demografickým rozložením způsobilého cílového publika vybraného inzerentem.
Systém v podstatě zajišťuje, aby se reklamy na bydlení neomezovaly pouze na určité etnické nebo socioekonomické skupiny, a to tak, že měří celkové zobrazení reklamy a porovnává je s údaji o publiku na základě statistik.
Jedná se tak o další krok v regulaci cílení reklam na Facebooku a Instagramu. Naposledy Meta oznámila, že omezí možnosti cílení reklam na mladistvé uživatele.
Meta tuto novinku spustila nejprve v USA. Zatím se týká pouze oblasti bydlení, následně by však měly přijít na řadu reklamy zaměřující se na úvěry a zaměstnání.
Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety.