Meta představila nový proces cílení reklam s umělou inteligencí. Nový model Meta Lattice dokáže zlepšit výkon reklamy, aniž by měl k dispozici podrobné údaje o uživateli.
V souvislosti s různými změnami ve sběru online dat, která mohou digitální platformy využívat při cílení reklam, vyvíjí Meta nové modely založené na strojovém učení. Ty jsou schopny zobrazovat relevantnější reklamy každému uživateli, aniž by vyžadovaly detailní informace o tom, jak daná osoba používá aplikace.
V tomto směru Meta představila nový proces doručování reklam s názvem Meta Lattice. Ten využívá více datových bodů k lepšímu předvídání pravděpodobných reakcí na reklamu prostřednictvím umělé inteligence a dalších prediktivních technologií.
Meta Lattice dokáže komplexně zlepšit výkonnost reklamního systému. Je totiž schopen šířeji a hlouběji chápat nové koncepty a vztahy v datech, a inzerentům tak přinést výhody díky společné optimalizaci velkého množství cílů.
Nový model využívá sdílení znalostí napříč různými umístěnými (například News Feed, Stories, Reels), aby rozšířil své mapování potenciálního zájmu a aktivity uživatelů. Dříve systém tyto prvky měřil izolovaně, ale dnes jsou pokročilejší prediktivní modely schopny přijmout širší škálu datových bodů a lépe porozumět pravděpodobnému chování jednotlivců. Systém je navíc schopen lépe kontextualizovat dlouhodobé vystavení reklamě a její relativní vliv na odezvu.
Zapojení mezi reklamou a uživatelem, který si ji prohlíží, totiž může trvat od několika sekund (kliknutí, like) až po několik dní (zvažování nákupu, přidání do košíku a pozdější dokončení nákupu z webové stránky nebo aplikace). Díky modelování více distribucí s časovým povědomím dokáže Lattice zachytit nejen záměr osoby v reálném čase z čerstvých signálů, ale také dlouhodobý zájem z pomalých, méně častých a opožděných signálů.
Doporučujeme model Meta Lattice více prozkoumat na blogu Mety.