Meta zveřejnila report za 4. kvartál 2023, který přinesl velmi příznivé výsledky. V něm vykázala 6% meziroční nárůst uživatelů, 25% nárůst tržeb a 201% nárůst čistého zisku za poslední tři měsíce.
Uživatelé
Meta ukazuje, že je stále tahounem v odvětví sociálních sítí a nadále zůstává v silné pozici, co se týče využití i inzerce v aplikacích.
Počet denně aktivních uživatelů Facebooku vzrostl v prosinci v průměru na 2,11 miliardy, což je meziročně o 6 % více. Skutečnost, že Facebooku stále přibývají uživatelé, je velmi optimistická, neboť na mnoha trzích již musí dosahovat bodu nasycení. To platí zejména o Severní Americe, kde Facebooku přibyly další 2 miliony uživatelů.
Podle Mety roste rovněž čas, který uživatelé v aplikaci tráví, a to v důsledku většího množství obsahu doporučeného umělou inteligencí, který Meta vkládá do feedů uživatelů.
Co se týče lidí, jež jsou na Facebooku aktivní každý měsíc, zde Meta zaznamenala nárůst na 3,065 miliardy uživatelů.
Také počty uživatelů ostatních aplikací Mety rostou. Aplikace tzv. Meta Family, kam spadá kromě Facebooku také Instagram, Messenger a WhatsApp, hlásí 3,98 miliard měsíčně aktivních uživatelů. Na konci předloňského roku to bylo 3,74 miliard uživatelů. Také popularita nejmladší aplikace Threads zaznamenává stabilní růst. Počet měsíčně aktivních uživatelů se v Q4 2023 zvýšil na 130 milionů.
V globálním pohledu se jedná o významné číslo. Počet obyvatel celého světa se pohybuje kolem 8 miliard a s 1,4 miliardami lidí v Číně, kde aplikace Mety nejsou dostupné, to znamená, že většina lidí, kteří k aplikacím mají přístup, je používá pravidelně.
Reklama
Z tohoto důvodu zůstává Meta klíčovým reklamním partnerem a dominuje globálnímu trhu. Co se týče příjmů, Meta za Q4 2023 získala 40 miliard dolarů, a za celý rok tak dosáhla celkové výše 134 miliard dolarů.
Příjmy z reklamy za poslední čtvrtletí činily 38,7 miliard dolarů – pro srovnání o rok dříve to bylo 31,2 miliard dolarů. Jak je z grafu vidět, hlavní roli zde nadále hrají americký a evropský trh.
Také počet zobrazení reklamy doručené v rámci aplikací Mety vzrostl meziročně o 21 % a průměrná cena za reklamu se meziročně zvýšila o 2 %. Za celý rok 2023 se pak zobrazení reklamy meziročně zvýšilo o 28 % a průměrná cena za reklamu se snížila o 9 %.
VR
Meta vykázala také nárůst tržeb své VR divize Reality Labs, které stouply na 1,07 miliard dolarů. Náklady na její vývoj však zůstávají vysoké, přičemž celkové investice za dané období dosáhly 5,7 miliard dolarů.
To znamená, že Meta za celý rok utratila za vývoj VR celkem přes 17 miliard dolarů, čímž překonala svůj předchozí rekord 13,7 miliard dolarů za rok 2022.
Podrobnosti o výsledcích za 4. kvartál 2023 si přečtete zde.