Meta vyzývá inzerenty, aby využívali propagované příspěvky na desktopu

20. 2. 2024Novinky

Dlouhodobý spor Mety se společností Apple ohledně plateb v aplikacích pokračuje. Meta nyní představila nový způsob, jak malým firmám pomoci vyhnout se poplatkům Applu za reklamní kampaně v jejích aplikacích.

Od tohoto měsíce začne Apple účtovat uživatelům systému iOS 30% servisní poplatek za propagované příspěvky, které nastaví v mobilních aplikacích Mety. Aktualizace souvisí se změnou, kterou Apple oznámil v říjnu 2022.

Meta chce však podpořit miliony malých inzerentů, kteří propagované příspěvky na Facebooku a Instagramu využívají, a vyzývá je, aby propagaci svého obsahu nastavovali na mobilních a desktopových stránkách Facebook.com a Instagram.com, čímž se těmto poplatkům vyhnou.

Meta také uvádí, že je povinna buď vyhovět pokynům Applu, anebo propagované příspěvky jako možnost reklamy odstranit. Ke druhé variantě ovšem přistupovat nechce, neboť by to poškodilo malé podniky, kteří tuto možnost reklamy hojně využívají. Proto místo toho inzerenty navádí ke svým desktopovým aplikacím, kde má nyní nastaveny aktualizované procesy, které usnadňují nákup této reklamy a vyhýbají se dodatečným poplatkům.

Meta dále uvádí, že firmy, které si zakoupí propagované příspěvky v systému iOS, budou nově muset zaplatit předem a přidat si na účet předplacené prostředky, z nichž budou moci příspěvky podpořit.

Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře