Like Box je mrtev, ať žije Page Plugin

30. 6. 2015NávodyNovinky

Facebook se rozloučil se svým dlouhodobým souputníkem z řady social pluginů, a to konkrétně jistě všem dobře známým Like boxem. S upgradem na Graph API na verzi 2.3 skončila jeho podpora.

Nicméně není nutné se děsit nutných zásahů do webové stránky, koncem června se dosud aktivní Like boxy automaticky změnily na nového nástupce, který nese označení Page plugin. Manuální změnu ale rozhodně doporučujeme, neboť přechod několik změn přeci jen skýtá.

like box

Zdroj: Facebook

Změnou hodnou pozornosti je totiž nová maximální šířka Page pluginu na stránce. Nastavená omezení jsou minimálně 130px u výšky a uzavřený rozsah od 280px do 500px maximální povolené hodnoty u šířky pluginu. Pokud nastavíte hodnoty menší, Facebook automaticky vynutí minimální či maximální hodnoty. Může tedy jít o určité omezení pro responsivitu.

Zdroj: Facebook

Proces nastavení, respektive generování, zůstal prakticky nezměněn. Samozřejmostí je určení cílové Facebook stránky, pro kterou je plugin vytvářen. Dále pak již zmíněné rozměry. Pro finální spokojenost je možné si vybrat, zda bude Page plugin zobrazovat příspěvky vybrané stránky, fotografie přátel (kteří mají danou stránku přidanou) a volitelné zobrazení cover fota.

Cover foto je nicméně nyní naprosto dominantním prvkem celého pluginu, jen málo správců tedy patrně zvolí možnost jeho nezobrazování. Tato změna umožňuje graficky mnohem citlivější zasazení Page pluginu do vzhledu stránky a snadnou možnost automatického respektování aktuálně komunikovaného stylu vizuálů. Dle všeho změna spíše k lepšímu.

 

Campaign strategist v agentuře Business Factory. 6 let zkušeností s Facebookem skrze content marketing i výkonnostní kampaně v korporátní, kulturní i neziskové sféře, a to nejen v ČR, ale po celém světě.

Komentáře